2008

Snart är året slut, det har varit ett händelserikt år, både + och -.
Men jag tror jag har lärt mig en hel del, både om mig själv och om många i min närhet.
Jag har upplevt saker som jag aldrig trodde att jag skulle kunna uppleva, jag har upplevt saker som jag aldrig vill uppleva igen. Jag har lärt känna nya människor och jag har sagt upp bekantskapen med några.

Kort sammanfattning av 2008

* Välkomnandet av det nya året skedde i Göteborg, mitt bästa nyår någonsin. Första gången jag var i gbg :)
* Canache såldes i början på året, jag trodde att min tid med honom var slut.
* Jag drev ett företag i skolan tillsammans med ett gäng tjejer, TEAM Hästakuten UF hette vi, det gick super!
* Tävlade Agrippa en del, gick för det mesta bra. Vi vann några mindre klubbhoppningar!
* Jag vann KM i dressyr på Agrippa<3
* Jag såg mer poliser under en o samma dag (6 juni) än vad jag någonsin sett i hela mitt liv, jag var rädd, förbannad,     glad, livrädd, svettig, trött o hungrig. 
* Jag har setat i fyllecell på Kronan, dock inte för fylla.
* Jag fyllde 19år, årets värsta dag.
* I Juli blev jag tillfrågad om jag ville rida Canache, snacka om att jag blev glad!
* Jag köpte mig en kamera, en bra sådan :)
* Jag träffade Zotis för första gången i Juli - kärlek
* 14 Juli förlovade vi oss, J+F
* Jag tränade och red Canache ganska ofta, vi gick från klarhet till klarhet, underbara ponnihäst!
* Jag var på en underbar resa i Norge med F; Trollveggen, Trollstigen, Geiranger, Dalsnibba m.m
* Blev bjudna på kryssning av F's mormor + familj, tillsammans med hans mormor till Estland o Lettland
* Skolan började, ny lärare
* Tog över Zotis och fick honom som min egen i September :D
* Har fått en hel del chockbesked under hösten, inget är ännu uppklarat
* Fick kontakt med Malin och hennes söta hund Zakke, Zotis fick en vän. Kanske jag med? :)
* Började praktisera hos Annica Norén, hittade min drömhäst..
* Zotis såg snö för första gången - lycklig hund!

Året har självklart bjudit på mer än detta, men det ör iaf lite av allt som hänt. Som sagt, både dåliga och bra saker.

Självklart har jag saknat Flash, det kommer jag aldrig sluta göra. Han var den bästa som nånsin funnits på denna jord. Mitt allt, världens bästa häst. Saknar honom otroligt mycket. Tänk om han fortfarande hade levt, allt hade varit perfekt! <3

Året har bjudit på mycket mindre ridning och hästar än vad jag hade önskat.

Det har dessutom varit mycket med bråk detta år än tidigare, jobbigt.

Men som sagt, detta var lite av allt. Blir säkert en till sammanfattning när året är slut.
nu ska jag o Zotis gå ut på en kvällspink, sedan gå o sussa. Sjukt trött.


Kommentarer
Postat av: Malin

Klart du också fått en vän, vi måste bara bli lite bättre på att ses ;) ! haha kram !

2008-12-03 @ 22:17:21
URL: http://malvaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0