Jul

Julen har för mig varit helt perfekt, en kanonjul helt enkelt.

Julafton

Vaknade i Gårdvik, tidigt. Zotis lekte med Baileys och dom leker ganska högljutt...
Åt frukost bestående av macka med julskinka samt ett glas julmust (!) Slog in lite paket till Erica från familjen, hjälpte sedan Erica att slå in ett STORT paket till pappa :)
Bytte julklapp med Erica o Fredrik, dom skulle nämligen in till Falun på ett par ärenden och jag skulle hinna åka innan dom kom tillbaka. Av Erica fick jag ett par mjukisbrallor, knallrosa i sammet. HAHA. Dom skulle köpa en skämtjulklapp och en seriös julklapp så dom köpte skämtklappen (brallorna) men sen tog pengarna slut så det blev ingen seriös. Men men, sköna var dom iaf ;) Av mig fick dom ett ynka paket, två söta lyktor att hänga ute på deras fina altan :)
Sedan tog jag, mamma, pappa, Zotis, Klimpen och Baileys en mysig promenad i härlig kyla och härligt solsken :)
Efter det begav jag mig till mormor och sa GOD JUL, sen bar det av mot Borlänge, hade mammas bil.
I borlänge väntade F, hans bror, syster samt systers pojkvän + hunden Ada. Zotis reagerade först som han reagerar på alla hundar UTOM Zakke, Klimpen o Baileys nämligen genom att skälla som en tok och morra. Men så fort vi började gå så coolade han ner. Släppte dom sedan på åkern och dom lekte. Sen var det bara att piffa upp sig lite inför julfirandet hos F's morbror + släkt.
Trevligt firande, Zotis blev nog lite kär i den söta Ada, han gillade henne väldigt mycket och hon verkade gilla honom, roligt! Efter god mat och dryck (julmust för min del) så blev det paketöppning. Spännande!
Kommer inte ihåg allt jag, F och Zotis fick men här är lite:

*Presentkort på Make up Store på sammanlagt 300:- av F
*Underkläder (som jag hade pekat ut) av F
*Klotång, borste och kam till Zotis av familjen
*Peak- tröja av familjen
*Mysig fäll till Zotis, grå med svarta tassavtryck på av Klimpen ;)
*Pipleksak av Klimpen
*Grytunderlägg av F's syster
*Handdukar av F's föräldrar
*Oriflame-schampoo av F's föräldrar
*Vas av F's föräldrar
*Halsduk av F's mormor
*Biobiljett av F's morbror
*Jättemysiga muggar av Tove. TACK!
*Fin prydnadstomte av Ulrica och Canache
*Kak/frukt-hyllor av Emma och Emil
 Sen är det säkert jättemycket jag glömt, blev iaf jätteglad för allt!

Av mig fick F två böcker samt en badkarskudde :)

Juldagen

Jag, F och Zotis åkte till Gårdvik. Tog med alla hundar (Zotis, Baileys och Klimpen) upp till skogen coh släppte den lösa samt gick en promenad. Dom älskade det! Så roligt att se dem leka :) Sen när vi skulle åka tillbaka så ville inte Zotis med, Klimpen hoppade lydigt in i bilen, Baileys frös så han hoppade gärna in i varma bilen, men Zotis hade sååå roligt i snön att han inte vela med. När vi sedan åkte en bit utan honom så ville han gärna med hem :)
Sedan var det matdags, taccos. Mums! F åkte hem för jobb och familjen åkte till Fredriks och Ericas hus i Linghed, pappa skulle hjälpa dom att tapetsera ett hörn. Blir kanonfint hos dom! Är såå avis, vill också ha ett litet hus, eller iaf en större lägenhet..

Annandag jul

Tog en långpromenad med mamma, emma, zotis, baileys och klimpen. Härligt! Sedan kollade vi på Mamma Mia, såg den på bio förut, mamma fick den i julklapp av Erica och mamma älskar den. :D sen åkte vi till mormor på middag.
Pappa o mamma skjutsade sedan mig och Zotis hit till Borlänge. Skönt att vara hemma och ta det lugnt. Har gått en promenad med Zotis och satt igång en tvättmaskin. Tänkte fixa lite här hemma sen kolla på Prison Break!
F jobbar och slutar 23,30 om han inte jobbar över som igår.

Ha en trevligt fortsättning allihopa!


Kommentarer
Postat av: Nicklas

mycket trevlig julafton =)

2008-12-26 @ 19:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0