Studenten

Till sommaren tar jag studenten, äntligen! Ett år försenat, men jag ångrar det inte.
Men till problemet:

jag har funderat nu nån vecka NÄR ska vi beställa studentmössor? frågade klasskompisarna och ingen visste. hörde sedan runt med kompisar på andra skolor som också skall ta studenten, dom har redan beställt, för flera månader sedan! PANIK. säger det till mina klasskompisar, nån bryr sig -andra inte. måste man fixa allt själv?? Även studentkryssningen är så gott som fullbokad.
vad tog all information vägen? från skolan..
skickar ett frustrerat mail till rektorn, men får till svar: jag har inget med det att göra. det är elevrådets ansvar.
fan. hatar den här skolan när det gäller planering och information, för det existerar inte där.

så hur ska jag göra? behöver tips osv. ska jag gå på balen? tror ni jag hinner få studentmössan? (har inte beställt, för jag vet inte var man skall göra det?) ska försöka snacka med någon i elevrådet på fredag, men varför är det bara jag som bryr mig och engagerar mig? vi är väl fler i klassen?

Kommentarer
Postat av: mamma A-S.

Hej ! Nickes mössa är beställd genom ABC-gruppen ,Täby

kostar över 700 kronor med allt som skall ingå..

Inte är det billigt att student heller!

Sen kanske ni har någon gemensam middag eller champagne frukost ? Här är full vinter nu o. småbarnen har haft sin Lucia idag. Mysigt......

Mamma A-S.

2008-12-11 @ 19:41:27
Postat av: Sara

Men shit vilken kass skola, när vi skulle ta studenten så fick alla i trean på hela skolan vara med på utprovning en dag och beställa gemensamt, blir säkert billigare så. Så kolla vart de andra på skolan har beställt mössor, du och din klass kanske kan göra en efterbeställning hos samma företag. Annars kan du ju beställa en egen mössa och skita i resten av din träliga skola/klass :D



http://studentmossa.studentmossor.se/

2008-12-11 @ 21:12:47
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Här verkar det vara billigare:



http://ajeabwebshop.itide.dk/



Kom ihåg bara att inte ta fel färg på strimman, om du ska ha en sådan. Det gjorde vi i min klass för vi visste inte att de olika färgerna visade vilket program man gick! Pinsamt! Vi hade esteternas lila strimma (för vi tyckte den var snygg) istf. en (ful) grön som står för naturbruk!! ;D



2008-12-11 @ 21:18:26
Postat av: Sara

Här verkar det vara billigare:



http://ajeabwebshop.itide.dk/



Kom ihåg bara att inte ta fel färg på strimman, om du ska ha en sådan. Det gjorde vi i min klass för vi visste inte att de olika färgerna visade vilket program man gick! Pinsamt! Vi hade esteternas lila strimma (för vi tyckte den var snygg) istf. en (ful) grön som står för naturbruk!! ;D



2008-12-11 @ 21:19:10
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0