Skola

Back to school. Booooooring!

Usch vad jag är SKOLTRÖTT. Har verkligen tappat lusten för allt när det gäller skolan!

Nåja, blir nog inte bättre av att jag klagar här.

Helgen då, har varit i Gårdvik tors-sön. Saknat F! Har inte gjort så mkt.
I Lördags var iaf jag och mamma till Sveden och kollade på träning (dressyr) för Bo Tibblin, mycket intressant och lärorikt. Men shit vad jag blev ridsugen, jag vill ha en häst med mycket kapacitet inom dressyren som jag kan utvecklas med, åh vad jag vill! Hade jag haft pengar. Fan att ALLT ska handla om pengar, kan ingen bara ge mig en fin BRA häst?

Söndagen bestod av mycket. Först fick Zotis besök va sin bästa vän Zakke, ojoj vad dom sprang och lekte. OJOJ vas LORTIG han blev! Halvtinad åker med lera/gräs. Sen började det även regna, och min hund har en viss förkärlek till att smutsa ner sig, REJÄLT. Han rullade, åkte kana, kastade sig, gjorde volter osv, medan Zakke var duktig och stod på benen. Hmm. Sen blev det att ha lektion för Jelena och Grabben på ridklubben, efter det hade jag knatteridning med Emma, sen handikappridning. Heldag med andra ord. Men jag är nöjd.

Sedan grattade vi älskade pappa på Fars Dag <3


Idag har jag haft skola, tråk! Har bråkat med lärare och rektorer för att jag inte fått någon jacka :( ALLA andra har fått en jacka, utom jag! Mobbing. Men nu ska det (kanske) fixas. Eva-Maria HATAR ju mig, och det är tydligen hon som har hand om elevkläderna...

Ska duscha, hänga tvätt, plugga biologi (har prov imorgon!!!!) samt kolla på Mannen som talar med hundar.

På tal om Mannen som talar med hundar, vilket jävla liv det har blivit på diverse hundforum om honom. Att han använder hemska metoder osv. BULLSHIT enligt mig. Han är den enda hundtränare jag sett som verkligen "tränar" hundar på deras eget språk, som kommunicerar med dem på samma sätt som dom kommunicerar med varandra. Detta säger jag inte för att jag tror det utan för att jag själv sett det. Jag är uppvixen på en kennel (mor o far födde upp sibierian husky under många år) och jag växte upp i hundgårdarna med hundarna, dom var mina (och min systers) bästa vänner :) Jag har sett hur dom umgås och jag skulle vilja säga att Ceasar umgås med sina hundar (samt de han tränar) på exakt samma sätt som våra hundar umgicks med varandra i flocken. Vi hade som mest 15 (tror jag) hundar tillsammans utan bråk eller tjaffs, ingen var kastrerad, tikar med hannar osv. Aldrig problem, varför? Jo, för pappa var ledaren, inget snack om saken, pappa var alfan, och jag och min syster lärde oss snabbt, vi blev ledare, dom testade aldrig. Dom accepterade det, punkt slut. Nu snackar jag inte om att träna en hund med våld, utan  att visa sitt ledarskap på rätt sätt. Jag tror mer på Ceasar än jag någonsin kommer tro på någon annan "metod". För mig är det inte ett träningssätt, för mig är det sunt förnuft. Är ju precis samma sak med hästar, men det är en annan historia. Egentligen skulle jag ha kunnat skriva MKT mer, men det orkar jag inte.

Nu ska jag fixa här, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0