Förlåt!

Jag har helt glömt bort att skriva, tror det är nästan 2 veckor sedan sist?!

Med Zotis är det iaf bra! Vi tränar på med vardagslydnaden, vissa dagar går allt som smort, andra dagar så ignorerar han helt :/ Men det är väl så i början kanske, envis unghund :)
Var iaf till veterinären med honom den 4 oktober. Det visade sig att både Zotis och Klimpen hade öronskabb, alltså säkert Baileys oxå :/ Trist, men samtidigt skönt att veta vad det var för något. Så Dom blev rengjorda i öronen med något medel, sen fick vi recept på medicin. Ett slags skabb/fästing/lopp-medel som skulle droppas i nacken på hunden. Detta skulle sedan sprida sig till resten av kroppen och på så vis döda skabbdjuren i öronen. Så nu är det öronrengöring varannan dag så att alla döda skabbdjur kommer bort.

Idag har det iaf gått två veckor sen behandlingen, så nu får han äntligen träffa andra hundar igen. Någon som har en snäll hund och vill träffa oss??! Måste börja träna honom med andra hundar!

Idag har jag varit hos tandläkaren, sen var jag till skolan en sväng, träffade Stella och fick reflexkoppel+halsband som hon köpt åt Zotis från Hööks. Perfekt! Han fick även en pipleksak, som han ÄLSKAR. Suck. pip-pip-pip-pip-pip. Hela tiden. Kommer gömma den inatt, annars kommer inte vi få sova en blund. :)

Igår storstädade jag lägenheten medan F tog en långpromenad med Zotis, dom var borta i nästan 3 timmar! Hann även springa in på Åhlens en sväng, köpte tidningskorg, korg till Zotis leksaker, vantar och kuddar till soffan. Nöjd! Kan ta bilder senare :) Har även köpt en ny väska och nya vinterskor.
 

Nu ska jag försöka göra läxa, om det går att koncentrera sig med allt pipande runtomkring :)
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0