Onsdag!

Var ut med Zotis imorse vid 7,30, våran vanliga morgonpromenad, men tillhörande frukost, var underbart väder ute! Frost, -2 grader samt solsken. Blev så glad!! :D Kom tillbaka hem igen, var ganska trött så jag la mig, sov till 12,20!!!!!!! Stackars Zotis (tror dock inte han led då han sov som en gris) men han brukar få mat 12! :s HAHA

Resten av dagen har varit lugn. Har lekt lite med Zotis. Han har även fått leta godis. La godis under en plastburk (uppochner) som han sedan fick försöka välta. Han tyckte det var jätteroligt, tillslut fick han in en vinnande taktik. Sen framåt eftermiddagen var vi ut på en långpromenad med mycket träning.
Sitt, stanna kvar, här (fot men annat kommando) och mycket mer. Han var jätteduktig! Gcik bredvid mig med hängande koppel hela tiden, även när vi mötte hundar och bilar :D Dom gånger han gick förbi mig så sa jag bara "här" och han placerade sig genast på rätt ställe intill mig. Duktiga hund.

Är grymt sugen på att börja lydnadsträna honom på Brukshundklubben, men den kursen jag vela vara med på har precis kört igång :( Så det får bli till våren om jag inte hittar något annat. Har även kommit över en aktivitet som dom skrivit om i senaste numret av tidningen "Härliga Hund". Treibball heter det, eller "bollvallning" på svenska. Verkar riktigt roligt, dessutom så skulle det passa bra då han har så otroligt mycket vallning i sig, då får han ju utlopp för sina vallegenskaper, men på ett roligt sätt. (bättre än bilar t.ex) Men jag har letat och letat och hittar ingen som håller på med detta i Dalarna. Vill så gärna prova. Så jag får söka vidare. Känner ni någon kanske?

Nu ska jag äta, vi hörs allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0