Bilder :)




MIN alldeles egna Sibirian Husky Samogan's Sarri :)
Jag fick döpa honom själv och skulle absolut döpa honom till samma namn som grannens islandshästföl hade, den hette dock Sarí, men jag trodde den hette Sarri, Hursom, hunden fick namnet Sarri :)
Han var den hund som var kvar längst, tror han blev 15 år gammal :)

Han och hans syskon fick en tuff början, 5 augusti(mammas födelsedag) 1992 fick mamma Royce värkar, Sarri föddes riktiga vägen om jag förstått rätt, sen akut in till djursjukhus, kejsarsnitt med följd att mamman dog, vet ej när hon dog, om det var före, under eller efter kejsarsnitt... På djursjukhuset i Falun så minns dom ingreppet och har dessutom en massa foton kvar ifrån det :) Dessutom massvis med valpar, rekord på husky just då, 10st. En eller kanske två dog, resten letades det mamma till. Tillslut hamnade alla i Dådran på Gevonnes kennel, men Sarri som var minst hamnade i Insjön på Heidiburghs kennel, allt gick bra och vi behöll sedan 4 valpar ur kullen, Sarri, Clyde, Emma och Melissa :)

Samogan's var vårat kennelnamn och betyder "hembränt" på ryska ;)



Alaskan Huskyn Rebell :) Syrrans vovve, något/några år yngre än Sarri, togs bort samtidigt som Sarri.




Sarris kullbror Samogan's Clyde. Även detta syrrans vovve. Alla besökares favorit pga de blåa ögonen :)
Togs bort först av dessa tre herrar, han blev dålig...
Men det var dessa tre hundar som levde längst, även endast dessa som finns på kort med digitalkamera....



Avslutar med en bild på mig och Canache :)
Han är ca 2 år på bilden.
Anledningen till att jag lägger ut en bild på honom förutom att han är vacker så är det för att:
GRATTIS Canache som blir 5 år imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0