Teneriffa

Söndag 29 mars
planet från arlanda-teneriffa gick 9,00 resan tog ca 5,5 timmar, allt gick bra.lång väntan på väskor sen buss till hotellet coral beach.
jag o f tog det lugnt och tog sen en promenad för att se oss omkring, sen stannade vi och åt, pizza.. gott men dyrt! sen blev det tidig kväller, vi somnade 18,00!!!!!!!!

måndag 30 mars
välkomstmöte med vings representanter. det var bra och mycket info. vi träffade våra flyggrannar, bussgrannar samt rumsgrannar Aina & Niklas.
Bestämde oss för att hyra bil med dom tis o ons.
Lugn dag, Skapligt väder. solade vid poolen sen tog vi en lång promenad längs stränderna, skönt!

tisdag 31 mars
f o n åkte vid 9 för att hämta hyrbilen. sen begav vi oss mot el Teide, en vulkan med toppen som mäter 3700meter över havet. man kunde ta sig med linbana 200meter upp till en nivå av 3500meter, sen fick man gå resten. jag var skeptisk!
väl där så åkte alla 4 upp i linbanan, läskigt! härlig utsikt, men jobbig luft!
sen vidare emot Icod de los vinos där set skulle finnas ett 3000 år gammalt drakblodsträd.
åt på en restaurang påvägen, dålig mat. ej färdig kyckling och ej färdigt kött. när vi sedan sa det så värmde dom det i micron!!!!!!
vägarna ikring trädet var hemska! så otroligt branta. vi fickparkerade och klev ur bilen, sjuk lutning uppåt!
när vi sedan skulle iväg så: handbromsen i, ettans växel full gas i dragläget när handbromsen släpptes och det var nätt o jämt skodan vi hyrde tog sig upp :S
vidare mot masca, regningt :( det som skulle vara så vackert. jättevacker dal, men trist väder..
Los gigantes, 600meter klippväggar ner i havet, jättefint. åt vid hamnen där. vacker solnedgång!
vid hotellet 22,00

el teide                               los gigantes

onsdag 1 april
iväg med bilen ca 9,00
körde mot Güímar och pyramiderna. betalade in oss och kollade på pyramiderna, häftigt. sjukt mycket ödlor!!!
sen åkte vi och kollade på en stor kyrka, kommer ej ihåg staden.
sen vidare till Santa Cruz, Teneriffas huvudstad. letade och letade och tillslut hittade vi nånstans att äta, pizza... haha.,
sen skulle vi egentligen åka till gamla huvudstaden, men alla var trötta så vi åkte hem. blev en lugn eftermiddag, sen tog vi en utekväll. trevligt!

torsdag 2 april
förmiddagen spenderades vid poolen, underbart väder!! f badade i poolen, mne jag tyckte det var kallt i den :S sen åt vi och gick ner till stranden, båda badade i havet, väldigt mycket vågor som f tyckte var roliga. jag solade. sen shoppade vi lite presenter och tog det väldigt lugnt, jättehärlig dag!

fredag 3 april
gick till grannstaden os cristiano, strosade runt där i nån timme, sen åkte vi med båt ut på havet för att se flasknosdelfiner och pilotvalar. häftigt! vi såg båda delarna, riktigt häftig känsla :D
shoppade lite till sen gick vi till hotellet. mötte upp alina o niklas, jag och a tog en kvällsshopping och n o f gav sig ut på geocatching (stavning?) skattjakt med gps iaf ;) trevlig kväll, men sent!

lördag 4 april
upp tidigt då bussen skulle hämta mig o f 7,55 utanför hotellet, åkte till los cristianos och tog färjan till gannön la gomera, som har en av världens äldsta urskogar :) samt att dom använder sig av visselspråk. guidad busstur med stopp på bananplantage, sen på restaurang (äcklig mat) där vi även fick en visseldemonstration, häftigt! sem vidare mot en regnskog, riktigt mysigt. sen näst sista stoppet vid en vulkan. sista tiden fick vi fritt i huvudstaden san sebastian, därifrån gick även färjan hem. köpte lite prylar i en butik där :)
lugn kväll, båda jättetrötta

regnskog

söndag 5 april
hade bstämt oss för att äta hotellfrukost sista dagen, sagt och gjort. riktigt gott :)
packade ihop alla våra saker och checkade ut :(
sen tog vi en promenad till supermarket i närheten, köpte nötter, öl och choklad för att ta med oss hem. deras nötblandningar är bland de godaste jag ätit!
bussen som skulle ta oss till flygplatsen kom 13,30 och flyget gick 15,50. hemresan gick bra och vi var på arlanda 22,30
väntade på väskorna i evigheter, sen åkte vi hemåt, glömde svänga av i uppsala så vi åkte genom gävle... sen till hedemora o säter där vi hämtade nycklar, till borlönge, sov några timmar sne var vi i gårdvik till 5,30. phuu.

Zotis blev JÄTTEGLAD när vi kom, vår lilla snuttis <3<3 han har varit skitdryg enligt mamma o sis. så nu tänker jag inte lämna honom pålänge!

vi sov typ hela dagen, iaf f.