*Äcklad till tusen

Det sker mer ofta än vi vet.
Det sker alldeles i närheten.

Natten mellan den 3-4 augusti blev ett sto skuren i könsorganet.
Detta hände i Borlänge.

Den 13 augusti hände det igen. Nu i Boda strax utanför Svärdsjö.
Ett sto har blivit utsatt för trubbigt våld i könsorganet.
Detta hände dock på dagtid. Någon gång mellan 14-17,30.

I Tänger har flera hästar hittats med diffusa skador över kropparna, man har ej kunnat fastställa om skadorna är självförvållade eller om någon människa orsakat dem.

I Älvdalen skars två ston i slutet på Juli.

Listan kan göras väldigt lång.

Har setat och sökt och läst om sådana här fall.
Det händer minst en gång i veckan någonstans i Sverige att ston blir sexuellt utnyttjade och skadade.
I Dalarna ökar våldet.


Ska man inte få ha sina hästar ifred?


Jag fick ett regnr på en röd Peugot som skall ha setts i Borlänge när det hände samt att den skall ha setts i Svärdsjötrakten.
Jag har kollat upp vem som äger bilen, jag vet vart han bor.

Nu ska jag till Tingsrätten i Falun och kolla om han är tidigare dömd.

Ryktena säger följande:
Han har blivit tagen på bar gärning när han antastat ett sto förra året.
Han är dömd för att ha skurit ston förra året.
Han har jobbat på ett välkänt stuteri i Dalarna.
Han är helt besatt av Malin Berghagen.
Han är intresserad av småbarn.
Han har setat inne på Säters mentalsjukhus för vård.
Han är dömd för att ha "stalkat" efter en tjej.
osv

Stämmer allt detta så blir jag riktigt rädd.
Men jag tror att mycket är rykten, rykten sprider sig otroligt fort när något liknande händer.


Jag mår illa.

Jag vet inte vad jag skulle kunna göra om jag såg detta vider..

Hursom.
Människan ifråga njuter av makten han har, han njuter av vår rädsla.

Gör det bästa av situationen,
lämna inga grimmor vid hästarna, ha ögon och öron öppna, ha mycket lampor tända och RING POLISEN om du ser något misstänksamt.

Denna sjukdom sprider sig som pesten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0