Lek och bus

Zotis har träffat och lekt med en hel del hundar de senaste dagarna, ser faktiskt en stor skillnad i hans beteende vid hundmöten. Just nu är han inne i en "smygperiod".. Han smyger krypandes mot andra hundar, när han väl är framme så bli han jätteglad.. Haha. När ska han börja bete sig som en hund? ;)

I söndags så lekte han med Inez i Gårdvik. Grannens Rottweilertik, hon är oxå född i April 2008, så dom är i samma ålder. Inez är ju även Zotis största kärlek, så gissa om han var lycklig när HAN och INTE Klimpen fick leka med Inez ;)

I Måndags så mötte jag grannen här på området som har Kalle. Vi bestämde träff kl 13,00 då vi skulle åka till gamla flygfältet bortanför Romme och släppa hundarna där. Så kl 13,00 mötte jag, F och Zotis upp dem vid hennes garage. Kalle satt i bilbur och Zotis satt bredvid i skuffen, gick jättebra!!
Väl framme så släppte vi dem och dom lekte, lekte, lekte och lekte. Oj vad roligt dom hade! Kalle har dock väldigt stor jaktinstinkt och fick upp ett spår som han genast fastnade i.. Zotis lyssnade direkt på min inkallning och kom lydigt tillbaka medan Kalle försvann i kanske 5 minuter. Men sen fortsatte leken. Kan lova att det var en trött hund vi åkte hem med :)

Igår träffade Zotis en border terriertik som han lekte med, dock i koppel.

Idag träffade Zotis en JÄTTEFIN jakt-golden, en tik som var väldigt bestämd. Det behöver han verkligen. Det var lek på hennes villkor och Zotis blev först lite paff, men sen tyckte han att det var skitskoj :) Så vi ska försöka träffas senare i veckan och släppa dom :)

ROLIGT!
Kommer lite bilder nedanför :


Zotis och Kalle (Kalle är en Field Spaniel och lika gammal som Zotis)


Närbild på Kalle :)


Två snömonster


Kalle undrar vad Zotis gör får något.. Zotis tvättar sig i snön, jag tror han tycker det är äckligt när han får en massa dreggel i ansiktet från hunden han leker med. Han gjorde samma tvättning efter leken med Inez..


Zotis skrattar åt sin husse


Sen somnade han..

 Min snygga pappa till vänster på bilden, Pluto bredvid. Innan en spelning på ett 50-årskalas med 50-talstema tror jag :)


Pappa såg massor med varfspår uppe i skogen i Gårdvik, ca 1,5km från vårt hus. Det rör sig om minst 4 st vargar :S Bara dom håller sig uppe i skogen så är jag nöjd.. Rätt stora spår!


Ska kanske tillägga att alla bilder är tagna med mobilkamera, därav den varierande kvalitén...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0