Hundkurs + Fredag

Ja då ska jag berätta om onsdagens hundkurs :) Första träffen var utan hundar. Dala Hundservice håller till på Rommehedslägret, så det var inte så långt att åka + att det går mycket bussar för mig och Zotis de gånger F jobbar och har bilen. Vi var 11 st + ledaren, 9 hundar då jag o f har samma sen var dte ett till par som var 2 på en hund :) Trevligt folk. Först såg vi en film, väldigt intressant om hundens lugnande signaler. Det kan vara att slicka sig runt munnen, gäspa, vända bort blicken osv. Vi fick i läxa att studera vilka lugnande signaler våra hundar gör och NÄR dom använder dem. Sedan var det presentation.
De första hade riktigt aggressiva hundar så jag kände att vi kanske inte passade in? haha. Zotis är ju inte hundaggressiv, han är ju bara skällig och stökig. När han får hälsa så har det aldrig varit problem. Men men, jag berättade namn, ålder, ras, kön, när "problemet" började och vad jag trodde var orsaken.
Vi kommer i träningen använda oss av klicker.
Brukshundklubben, Dala hundservice och de flesta andra som har hundkurser använder sig endast av positiv förstärkning i arbetet med hunden. Bara belöna det bra, aldrig bestraffa/korrigera det negativa. Där har vi lite delade tankar, men jag ger det en chans. Ledaren verkar jättetrevlig iaf :)


Idag vaknade jag tidigt, gick ut med Zotis sen var det frukost för båda. Åkte sedan till Annica på praktik, Zotis fick följa med. Han blev chockad och glad när HAN fick följa med mig :) Han är van att stanna hemma med Husse F :)
Zotis lekte med Annicas son från 8,30-11,30, snacka om TRÖTT hund! Han sov på rygg hela vägen hem. haha. Annicas son älskar Zotis och Zotis tycker nog inte mindre om honom. Dom har jagat varandra, dom har klättret och lekt i höet/halmen, dom har kastat pinnar, dom har pussats och kramats, dom har brottats, dom har busat. Dom har haft ROLIGT.

Så nu ligger Zotis utsträckt på rygg, och snarkar. Han fick mat för 10min sen så nu är han nöjd!

Ikväll blir det lugnt för mig, F jobbar.
Jag ska äta min goda fruktsallad innehållande; honungsmelon, nätmelon, äpple, banan, mandarin och vindruvor. MUMS

Sen ska jag kolla på Let´s Dance :)

Ha en trevlig fredag allihopa!

 

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhhh, jag vill också gå på kurs, det låter så kul!! :D

2009-01-16 @ 23:57:06
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0