Måndag

Var i gårdvik lördag - söndag. hade möte på ridklubben söndag fm, sen kollade jag när SÖTEmma red hennes otroligt snygga ponny Rocket. Vilken kanonponny hon har fått! Så roligt att se :)
Sen hade vi knatteridning, det gick väl bra. Söta flickor :)

Kom till borlänge igår kväll, F hämtade mig och Zotis igår kväll.

Idag har jag inte gjort så mycket, tråkväder ute! Blåser som tusan och är flera +grader, så tråkigt!

Imorgon kommer nå snubbar hit och skall kolla värmen, vi fick lapp om det i lördags tror jag. På lappen stod det; ring värden/vaktmästaren om ni ej vill att hantverkarna går in med huvudnyckeln om ni ej är hemma.
F ska iväg mellan 9,00-10,00 och dom skulle komma efter 8,00. Så då är ju Zotis ensam den timmen, så då vill vi inte att dom kommer då. Jag är ju på praktik, F ringde dem idag. Men det gick inte att lösa, dom kunde inte styra vilken tid osv osv. Så jäkla dåligt! Står det på lappen att man skall ringa vid problem så ska man, men nejdå. Åh. Så imorgon får Zotis följa med mig till stallet, eller så får han vara med F. F ska ju bara några minuter bort, så onödigt att ta bil bara för att Zotis ska sitta i den. Irriterad..

Sitter ofta och kollar på lägenheter, vill så gärna flytta till något större... Visst trisv jag här, men det är alldeles för litet. Tycker det är drygt som tusan. Idag hittade jag drömlägenheten.
Kvarnsveden, egen ingång, 3 rok, ljusa fina rum, fint område, 125 000kr, 5 017 kr/mån. I månadsavgiften ingår värme, vatten, kabel-TV och Parkeringsplats med eluttag.
JAG VILL HA!


Zotis är just nu väldigt dryg. Löptikarna avlöser varandra här.. Zotis gnäller o gnäller. Drygt. Men bara han blir äldre så går det över, hoppas jag. Klimpen var oxå såhär i början av sin könsmognad, men sen gick det över.
På onsdag börjar jag på kurs med Zotis ute i Romme. Hundmöte och social träning går kursen ut på.
Blev ju helt fel med Zotis från början, han var väldigt osäker på andra hundar, spec stora. Sen fick han öronskabben, då fick han inte träffa andra hundar på övern 1 månad, sen är han dryg efter det. Skäller, morrar och gör utfall, men så fårt han får hälsa på hunden i fråga så är det aldrig några problem. Det är bara när man skall gå förbi andra hundar som han reagerar så. Roligt att dom hade precis en sådan kurs som skulle starta nu! :) Dala Hundservice AB heter företaget som har kurserna.

Idag åkte Fabbe till Sigtuna, han blir opererad imorgon, håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0