Söndag

Nyår var lyckat, vi åt GOD mat och såg film. Trevligt. Zotis brydde sig inte alls om smällare, skönt!

Dagarna efter har varit lugna. Skönt som tusan.

Ska jobba hos Annica mån, tis och ons. Roligt!

Idag har det varit riktigt kallt, första promenaden med Zotis var det -15grader, sen vid 10,30 skulle jag gå en långpromenad då var det -18grader, så det blev en halvtimmespromenix istället, Zotis gillar inte när det är över -10grader, han får ont i tassarna. Kanske ska köpa skor? HAHA. :)

Idag har för övrigt varit en städdag, skönt att få rent omkring sig. Tänkte städa bort allt julpynt, men det fick jag inte för F. Han hade nämligen lovat sin mormor att hon skulle få se allt först..

Lagade en mycket god tacopaj, vart riktigt mumsig!


Igår var jag och F till syrran o hennes karl. Jättefint hus! Ska nog ta lite kort så får ni se, mysigt som tusan! Baileys och Zotis funkade bra ihop (dom har börjat testa varandra). Zotis fick vittring på missarna och smög omkring och var rädd för han visste inte riktigt var det va. haha. söt. Men sen låg Baileys i soffan, varken jag eller sis märkte det och han vaktade soffan (han får inte va i den när zotis är där, men han hade smugit upp i smyg) så Baileys lät så illa en terrier bara kan låta, bet sis (som vanligt när han blir arg) och var allmänt crazy. Zotis svarade självklart så jag fick som tur var tag i honom, dom hann aldrig flyga ihop. Jag hade kramp i fingrarna av att trycka ner honom i golvet så F fick ta över. Gjorde skitont! Stackars sis ser ut som ett EMO av alla riv/bitsår från hennes söta terrier. Sen gick det bra, Zotis fick ligga bredvid mig och Baileys fick ligga under bordet. Sen fick dom ögonkontakt, då small det igen. Men mycket mildare denna gång. Sen blev det morr även en tredje gång. Suck. dessa karlar.. Baileys är så fruktansvärt envis. Han har även varit lite för bortskämd, men sis o fredrik har verkligen tagit itu med det, det är stor skillnad på Baileys nu! Ni är bäst! Sen är ju faktisk Zotis en riktig jävel.. Han testar Baileys HELA tiden, så inte konstigt att det blir slagsmål. Jag är iaf glad att dom inte rök ihop igår, jag vill inte sticka ner fingrarna och bryta upp mellan dem. Men det blir bättre och bättre mellan dem!
Båda är ju i ungefär samma ålder, skiljer 4,5 månader ungefär, båda hanar, båda könsmogna..
Sen sjöng vi även Lips, som Singstar fast till X-box. Jag har sjukt dålig sångröst, fick mer poäng när jag visslade än när jag sjöng.... F slog sis när det var Jhonny Cash. Annars var sis obesegrad. Sen slog mamma F i Jhonny Cashlåten, pappa var iaf bäst på att sjunga!


Blev ett långt inlägg det här. hade egentligen tänkt skriva om farmor och farfar, men då orkar ni väl inte läsa. JKan iaf säga att jag sakanr dom sjukt mycket!!
Farmor dog 2004, samma år som Flash, Farfar dog 2002. SAKNADE!!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0