*AmStaff-specialen i Köping

Vilken underbar dag jag och F hade!
Jag sov ju i Gårdvik fre-lör, lämnade kvar Zotis där på morgonen och lånade mammas bil till Blge, hämtade upp F där.

Sen åkte vi till Köping.

WKK hade en Internationell utställning på Köpings sportfält, där även Amstaffklubben hade AmStaffspecialen, fast på ett lite avskilt ställe.
Biljetterna vi köpte var dock till båda utställningarna :)

Vi gick förbi mängder med hundar, rottisar, dobermann, schäfrar, huskys, frallor, pudlar, irländska varghundar m.m. m.m.
F var ganska impad över att se så otroligt många olika hundraser på ett o samma ställe..

Sedan gick vi till den avgränsade Amstaffdelen, som låg på en egen plan.


F hittade en bekant ifrån Värmland som var där och ställde ut :) Världen är allt bra liten..


Jag träffade på Susanne och pratade med henne.
Susannes ena hund under bedömning

Sedan gick jag och kollade på hundarna, tikarna visades i en ring och hanarna i en annan.
Jag kollade nummer på alla hundar jag gillade utseendemässigt och kryssade för i programmet.


Det avlas nämligen på två olika "sorters" AmStaff.
Bulldog samt Terrier, jag gillar Terriertypen mest.
            
"Bulldogtypen"                                "Terriertypen"

Det var väldigt svårt att hitta en bild på bulldogtypen, märks att både jag och F föredrog Terriertypen då det i princip bara är dom vi tagit kort på...



Sedan stötte jag på Susanne igen och hon frågade då vilka hundar jag hade kryssat för.
Hon sa att jag hade smak, jag hade nämligen kryssat för de snyggaste AmStaffarna ;)
Från den största kenneln ;) Zican's kennel.

Så hon presenterade mig för den uppfödaren som var väldigt trevlig.
Så nu har jag hittat kenneln jag kommer köpa min valp ifrån.
Patrik som hade den kenneln tyckte att jag verkade vettig och seriös, dels för att jag var ute i så pass god tid och dels för att jag verkligen frågade om allt.
Han kunde iaf helt klart tänka sig att sälja en hund till mig, det kändes bra!


Vad är det då jag vill ha?

Jo en tik, en fin tik som kan ställas ut.
Den skall vara röd med vita tecken, dock inte för mycket vitt, lite vitt i ansiktet, kanske vitt bröst.
Men övervägande röd färg.
That's my dream!



Vi åt sedan lunch, jag hade knåpat ihop pastasallad :)
Det var otroligt varmt, så drickan gick åt snabbt. Men vi hade mycket dricka med oss, tur det!

Såg otroligt mycket fina hundar!


F tyckte att det var roligt och spännande, känns bra!


Sedan vid 17,30-tiden åkte vi hemåt.
Vi åkte till Gårdvik, Zotis var överlycklig över att se oss!
Han hade pipit och gnällt HELA dagen.
Dryghund!
Snacka om "enfamiljshund"...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0