*Fabius!

en riktig drömhäst!

Igår orkade jag inte skriva något, för jag var sjuk tror jag.

Klev iaf upp 7.15, gick en promenad med Zotis, åt frukost, klädde mig och gick till bussen.
Åkte till Falun, till mammas jobb, hämtade bilnycklarna och lånade hennes bil till Annicas stall.
Var i stallet 9,30 ungefär.
Tog in Fabius och Krabban.
Borstade Fabbe, han var så glad! Sedan tog jag på honom utrustningen i form av sadel, benskydd och träns.
Sedan tog vi en härlig ridtur.
Fabbe var lycklig och jag likaså!
Borstade och myste, sen släppte jag ut pojkarna i hagen igen.
Mockade och gjorde fint i stallet.

Lämnade bilnycklarna till mamma.

Kom hem vid 14-tiden.
Vid 15 somnade jag och sov i två timmar.

Helt slut.

Åt mat, kollade på TV med F.
Somnade vid 21.



Idag
Samma morgonrutin som igår.
Red ut på Fabius.
Han var PIGG. :)
Travade och då var han så FIN.
Sen skulle jag skritta på kort tygel, han showade med passage.
Jag försökte träna honom, göra sidvärtsrörelser osv, men han gjorde allt i trav/passage/piaff-liknande gång.
Tokhäst.
Gav jag lång tygel så travade han iväg.

Han var lycklig över att få arbeta, efter 6 månader :)

Så tillslut slutade jag, red på kort tygel och bara log.

Tillslut slutade han showa, saktade av till riktig skritt och gick klockrent.
Så han fick lång tygel, frustade och skrittade hem.

Underbar häst!



Känner mig iaf piggare idag.
Jag VÄGRAR att bli sjuk!

Åkte med pappa från Falun till Borlänge, roligt att umgås med honom.
Inte träffat honom på ett tag, han har jobbat sjukt mkt, men nu har han semester!
Var me din på Biltema, sen till Musikcenter på Sveatorget.
Han visste inte vart det låg, så jag visade honom.
Tur han har mig ;)

Sen skjutsade han hem mig.

Gjorde mat till mig och F.
Sedan åkte vi till Aubiose, jag hade presentkort där som går ut snart.
Skulle köpa tröja, men jag hade inte riktigt råd.
Inte en fin tröja under 600:- fanns där...
Så det blev en grimma, grimskaft och lite hästgodis.
Har fortfarande pengar kvar på presentkortet, men fick det förlängt..


Nu är F och fiskar och jag är ganska trött, ska snart sova.

Imorgon ska jag till Annica igen, skoj.
Ska longera Fabbe på ridbanan tänkte jag!
Ska försöka ta kort/filma lite då :)


På lördag ska jag hjälpa Anna Jonasson och Kerstin Ahlgren i stallet.
Båda ska tävla och dom åker på fredagen, så jag ska släppa ut, mocka och fixa foder.
Passar på att rida Fabbe när jag endå är där, grannstallen nästan..


Anna och hennes toksnygga pålle Pontiac!


Kerstin och hennes snygging Corleone!

(bilderna är tagna på en clinic för Bo Tibblin, dåliga bilder som inte ger rättvisa. Hästarna är toksnygga i verkligheten..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0