*Fjällvandring!

Ja, imorgon skall F iväg med kompisar och vandra i skogen/på fjället mellan Älvdalen och Särna tror jag, tyckte han sa i trakterna kring Njupeskär.
(jag är inte så bra på geografin där, men det kanske stämmer?)

Spännande tycker jag då han ville ta med Zotis!
Gud så roligt för Zotis som verkligen älskar att följa med husse F på äventyr!

Så nu har jag packat ner:
*godis
*mat
*vattenskål (ihopvikbar)
*F's midjebälte han har när han springer med Zotis
*korta läderkopplet
*mjuka halsbandet
*sen tar han även med vanliga kopplet och halsbandet

Han kommer vara kopplad hela tiden då det först och främst är lag på det, sen även för att det är okänd skog både för F och Zotis.
Så då är bältet kanonbra, det är resor i knäppet som man fäster kopplet i, kopplet är lagom långt så att hunden går vid sidan lite löst, men tillräckligt kort för att den inte ska springa och nosa :)
sen har han vanliga halsbandet med id-brickan men kopplet fästs i mjuka halsbandet :)

Kanske jag som överdriver, men jag tycker det ska vara bekvämt både för hund och förare :)

Ska bli riktigt spännande!
Skickar med F min kamera, för jag vill ha hela vandringen dokumenterad!
Dom blir alltså borta hela dagen imorgon, så jag är ensam.

Men jag ska till arbetsförmedlingen och skriva in mig, så sysslolös blir jag inte. Tar väl hundra år där...


Nu ska jag sova, godnatt!


Min lilla skrutt ska med min stora skrutt ut på äventyr imorgon!

Kommentarer
Postat av: M

Hm, ska han sova över i bilen med Zotis el. hur gör de? Har inte berättat om detta f. mamsen.

Hoppas det går bra för hunden o. F. Så klart för dig på arbetsförmedlingen osså! M

2009-06-16 @ 07:19:57
Postat av: Johanna

Hej!

Nej dom blir bara där över dagen :)

Så dom kommer hem sent ikväll skulle jag tro, ingen övernattning.

Väldigt sent påkommet, jag fick reda på det igår em, så det var nog inte många som hängde med i svängarna där :)

Men jag hoppas dom får en trevlig dag, vädret är ju underbart!

2009-06-16 @ 10:49:12
URL: http://zotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0