*Ögat

F hittade på fm ett hårstrå i Zotis öga, det låg över hornhinnan, så han hämtade två fuktade topsar, jag höll i Zotis och han började leta efter strået.
Tillslut hittade vi på det, under övre ögonlocket.

Så vi hoppas på att det var det som irriterat honom.

Han varar fortfarande, men mycket, mycket mindre!

F hämtade även ut salvan ifrån apoteket, så jag la en klick innanför nedre ögonlocket för en timme sen.
Gul salva, såg läskigt ut! La sig som en hinna över hela ögat..
Zotis tyckte att det var lite obehagligt, men han accepterade det.

Är såå göad över att han är så himla lätthanterad!


Nu ska jag följa med F till Solbacka, han ska fiska och jag tänkte kanske följa med. Få se vad Zotis tycker om båten nu, han älskade den när han var liten..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, jo jag vet. jag har repgrimma, men faktiskt så har han mer respekt när man har träns och kedja på grimskaftet, han testar med repgrimman, drar ner huvet och käkar med mera. Jag får mer kraft och han ger sig med tränset. Även om jag helst skulle vilja ha repgrimma. Tack för tipset ändå :P

2009-06-25 @ 12:38:33
URL: http://newtonochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0