*Otränad

Shit vad otränad jag är alltså, pinsamt!

Märks så väl att jag inte ridit på ett år.

Sen jag var 12-13 har jag ridit flera gånger i veckan, ibland flera hästar om dagen.. Det var två år som jag red tre hästar om dagen, utan problem!

Jag har haft ordenligt med mag/ryggmuskler, och nu har jag fan inget kvar. :(

Jag vill verkligen komma igång att rida regelbundet, vill ha tillbaka min kropp.

Som ni kanske/kanske inte vet så kan jag inte springa osv då jag har en skada i foten som gör sig påmind direkt..
Men jag ska med hjälp av F träna upp foten nu så fort jag är helt frisk, längtar nämligen efter att kunna jogga!
 Det jag vill ha sagt är att ridningen är det absolut bästa och roligaste sättet att träna upp kroppen på igen.

Jag kommer iaf ha ordentligt med träningsvärk imorgon, det kan jag lova!


Zamina då, en stor dam på 172cm i mankhöjd (helt i min smak då jag föredrar höga hästar), brun, mycket häst, född 93, mest hoppad, ägaren är endast hoppintresserad, därför ville hon att jag skulle rida dressyr på henne :)

Jag red på den lilla "banan", kände på henne, stel, spec till höger. Jag gjorde inte så mycket egentligen, skritt, trav och galopp, volter, sidvärtsrörelser, allt för att skaffa mig en uppfattning om henne.

Red kanske 40min, men det var jättevarmt, båder för mig och hästen, så det var mycket skritt..

Får iaf rida henne hur mycket jag vill, i princip, då ägaren tävlar en del hoppning :)

Ska dit nästa vecka iaf.

Bilder och ev film kommer senare, inte laddat över från kameran till datorn än.

F var snäll och följde med, han fotade och filmade, svårt för honom då han inte riktigt vet vad vi ryttare vill se på film, men han hade fått med alla gångarter, lite sidvärts och lite igång/avsaktningar, så det var perfekt!

Kommentarer
Postat av: therese

vad kul att du red henne vill gärna se bilder och film =)

2009-06-25 @ 17:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0