Ridning

Idag börjar en rolig vecka! Jag ska rida Emmas Rocket medan hon är i Egypten med sin familj (de sitter på planet nu)
Emma kommer hem om en vecka, alltså nästa torsdag. Sen ska hon tävla på lördagen (eller söndag?) Så jag lär rida honom ordentligt. ROLIGT :D

Mamma släppte ut Rocket och Tintin imorse. Jag ska dit sen och mocka, göra iordning mat, samt rida Rocket och promenera med Tintin :) Så roligt!

Igår var det sista kurstillfället med Zotis, han skötte sig väldigt bra.
Jag vet däremot inte om jag är såå nöjd. Vi har inte riktigt samma hundfilosofi..
Känns nästan som att pengarna var aningen bortkastade, men en del har vi ju lärt oss iaf.

Zotis ligger just nu på rygg på golvet och sover som en gris, likaså hans husse, men han ligger i sängen. Karlarna snarkar ikapp här inne...




I helgen så kollade jag först på ponnyhopptävling i Falun på söndagen, Emma red Rocket.
Hon red LC med stilbedömning vilket givk helt okej, hon fick inte så bra poäng, men det såg kanonbra ut!
Sen red hon LB men då hade vi åkt hem, då VANN hon! Vilket brud ;)

Sen på söndagen var det ponnyutställning i Svärdsjö, vilka fina ponnisar! Ståtliga shettishingstar, mumma! Jättevackra hästar :)


Nu ska jag göra frukost, sen ska jag försöka komma på något sätt att ta mig till Gårdvik på.. Kan ju åka buss till Falun och sedan till Svärdsjö eller Toftbyn, men sen går det ina bussar till Gårdvik och det är 4km att gå från båda ställena, vilket jag tycker är för långt då jag har en massa saker som skall med.. Hade kunnat låna F's bil, MEN då är det så att jag ska låna Annelies bil denna veckan så då får jag inte med mig den.. Vill ju hinna rida när det är ljust..
Aja, får fundera..

Herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0