Förkyld

Har blivit förkyld, är väldigt snorig och har ont i halsen. :(

Igår var treorna till Gagnefs ridklubb för att köra traktor, vi fick harva och sladda två ridbanor. Det gick riktigt bra och var faktiskt rätt roligt! :)
Vi grillade där och åt gott!

Sen ca en timme innan vi skulle åka hem fick jag huvudvärk, inte lite heller. Fyfasen vad dåligt jag mådde :(
Mådde illa i bilen och kände mig riktigt nere, hoppade av vid Statoil i Borlänge, F hämtade mig där tillsammans med D och Zotis. Han hade köpt pizza åt mig när han hörde hur jag mådde ♥
Så han lämnade D vid honom, sen hjälpte han mig att bära upp mina saker, jag åt halva pizzan, men mådde pyton, så jag tog huvudvärkstabletter och la mig i sängen, sov sedan i 2 timmar.
Vaknade och mådde bättre, men fortfarande konstig.
F tog med sig Zotis ut i skogen, han och hans kompisar D och P skulle gå en långtur i skogen så Zotis fick följa med.
Dom var ute från 18-21,30 ungefär! Zotis var riktigt skitig så han fick ett bad, sen fick han mat.
Oj vad nöjd han var!
F berättade att han hade gått lös mesta delen och att han hade skött sig suveränt, så fort någon kom på efterkälken hade Zotis sprungit bak till den personen och sett att allt var ok! haha.
Jag tog det lugnt hela eftermiddagen, la mig i skaplig tid.

Idag hade vi studiedag..
Jag har städat lite, bytt sängkläder osv. Skönt!
Dock behövs det storstädas här, ska göra det någon dag när F och Zotis inte är hemma.
Jag och F gick en sväng tillsammans med Zotis, sedan satte vi oss ute och borstade och kammade honom, han har börjat lossa så otroligt med päls! Så vi passade på nu eftersom han badades igår. Vi borstade bort jättemycket päls, Zotis gillade det verkligen. Ska borsta honom ordentligt i flera dagar nu, så han får härlig sommarpäls till sommaren. Drygt med svart tjock päls annars. Men han verkar ha mycket underull som han fäller nu, syns redan att vi har borstat honom! 
 
Vi grillade idag, flintastek! Till det pommes och beasås. Riktigt gott!
Sen åt vi nyss fruktsallad och glass. Väldigt gott.

Nu ska jag gå runt området med Zotis, sen lägga mig i sängen och läsa i biologiboken, vi ska på naturskola imorgon.


Byebye


Kommentarer
Postat av: Sara

Vi kan prova min Furminator på Zotis när vi kommer upp till Nicklas student! Den är supereffektiv på underull!

2009-05-26 @ 22:53:35
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack, jätteskönt att tjäna pengar och ha ngt att göra igen!

2009-05-29 @ 21:27:20
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0