*Hur göra?

Jag har en sådan otrolig beslutsångest över en sak och det är

ridning och hästar.

Ska jag anstränga mig och försöka hitta en häst att rida?
Eller ska jag nöja mig med att bara vara i stallet, pyssla, mocka osv?

Jag älskar ju att vara i stallet på morgonen, borsta hästarna, mocka osv, det är så härligt!
Så det tänker jag inte sluta med, jag behöver lite häst i mitt tråkiga liv ;)


Men just ridningen vet jag inte hur jag ska göra med..
Jag vill verkligen komma igång att rida, största anledningen är för att jag vill ha en hobby + att jag verkligen vill gå ner dom kilona som jag gått upp sen jag slutade rida..
För jag skäms över mig själv just nu.

Men, jag har inte råd att köpa en häst
Jag har inte råd att ha en på foder om jag inte får hjälp av mamma eller pappa och det känns fel.

Jag önskar Agrippa var yngre, för då hade jag kunnat rida henne precis som förr, men hon är ju faktiskt 18 år nu + att hon inte varit igång sedan jag red henne sist.. Hon promenadrids bara nu..
För med Agrippa hade jag min egen häst, jag betalade träningar och tävlingar, men för hästen betalade jag inget! Vilken dröm va?
Kerstin är verkligen världssnäll!
Jag fick rida henne när och hur jag ville, precis som om hon var min egen..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0