*Önskelistan....

Önskar mig verkligen en häst, någon av dessa hästar skulle vara perfekt!
Jag vill, vill verkligen...

En mkt välriden och sammarbetsvillig häst med mkt utstrålning. Tre mkt bra gångarter. Mest dressyrriden. Utb tom Msv, tävlad tom LA (68%). Hopptränad regelbundet dock ej tävlad. En häst att ha roligt med såväl på tävlingsbanan som i skogen. Han har stor utvecklingspotential och säljes endast pga tidsbrist då jag skaffat barn. För mer info rin eller maila.
100 000kr

Val, 164 cm, f. 1997, Mest lovande dressyrhäst kvalitetsbedömning 887-8, 102 st placeringar i dressyr. Placerad i 72% av alla starter. Placerad topp tre i 51% av alla starter. 17 starter i LB alla topp tre, 58 st placeringar i LA= 73% av starterna. 27 st plac. i MSV B= 66% av starterna. Vinster upp i MSV B:4. Startat MSV A på 64,88%. Högsta resultaten: LB 75%, LA 78,6%, MSV B 71,68%. Startklar Georges, Byter i vartannat, piruetter, trampar. Mycket snäll. Bockar aldrig, bits och sparkas inte. Lättlastad. Lugn och snäll att rida ut på. Skrittar lugnt på lång tygel så man riktigt kan koppla av och njuta av skogsturen. Om du väljer att galoppera på ett stort fält varken bockar han eller försöker sticka iväg. Genomsnäll. En riktig vän. Jag köpte honom som föl av uppfödaren och säljer pga att jag är ensamstående mamma som har svårt att få tiden att räcka till. Rätt hem viktigt - har inte bråttom att sälja. Endast mycket seriösa spekulanter välkomna att ringa.
290 000kr

Mkt elegant 3-åring , e. Sandakan - Jaguar , ca 165cm , 3 lätta bra gångarter med fint påskjut, fantaskiskt psyke och ridbarhet. Kommer bli en mkt fin tävlingsindivid.
150 000kr

Valack född 98 e.Werther- Argentan. En häst med naturlig takt och tre mycket bra gångarter. Tävlad upp till LA:6 med placering. Utbildad MSV och har börjat trampa. En välriden häst med hög ridbarhet. Är ca 180 cm i mkh men är lättriden, lätt i typen och känns inte 'stor'. Hoppas nu av liten ryttare (158 cm) som klarar av honom utan problem. Har gjort stora framsteg i hoppningen på kort tid och hoppar väl. Otroligt vändbar och rädd om sig. Säljs nu förmånligt, och endast, på grund av sjukdom.
150 000kr

Stabil och snäll häst, bra läromästare! Okomplicerad att sko, klippa, lasta, rida ut och hoppa. Söker varaktigt hem med god omvårdnad och mjuk ridning. En ägare efter stuteriet.
St:George/Int1, ettor, piaff, passage. Supersäker i bytesserier och piruetter.
240 000kr


Några av annonserna som verkade intressanta.. Dom fetstilade är dom som jag föll mest för..

Nu fattas bara pengar, pengar och ännu mera pengar....

Jag vill verkligen..






Kommentarer
Postat av: therese

jag ska låna ut min på foder när han är frisk (: fundera på det du. Kram / teres

2009-12-06 @ 16:05:41
URL: http://tereslindqvist.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, men det ska jag faktiskt fundera på!

2009-12-08 @ 23:18:08
URL: http://zotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0