Liten blir stor

Ja idag fyller vår älskade hund 1 år, oj oj vad tiden gått fort!
Han blev min när han var 5 månader, vi har alltså haft honom i 7 månader! Inte illa ;)

Dagen blev kaos, jag och F hade planerat hans lediga lördag med en hel del, sen kom han på att han lovat bort sig på annat så då blev det tråkigt.

Igår grillade vi framåt kvällen, riktigt mumsigt!

Idag skjutsade jag honom till Falun, tog även en promenad med Zotis genom centrum som lite miljöträning, han skötte sig väldigt bra :) Sen begav jag mig till Gårdvik, eller närmare bestämt, Linghed. Erica och Fredrik hade hjälp av pappa ned tapetsering.
Dom fick ju chansen att hyra ett jättegulligt hus med kök, stor hall, sovrum, stort vardagsrum, badrum med badkar samt en klädkammare. Dock var det väldigt fula tapeter med olika färgteman i alla rum, gult i köket, rosa i sovrummet osv.... Men han som äger huset bekostar all renovering, så dom tapetserade först sovrummet i bruna jättefina tapeter, sedan vardagsrummet med ljusa tapeter sen fick resten vänta. Men nu har dom fått hem resten, grårandiga tapeter i hallen (riktigt fräna!) samt ljusa i köket, hallen är nu nästan klar och köket ej påbörjat.
JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅ AVUNDSJUK!!!!!!!!!

Jag vill också ha ett fint hem att göra till sitt eget, vill ha en fin lägenhet, som jag verkligen känner mig hemma i. Känns inte som att jag bor MED F, utan mer som att jag bor HOS F. Det är drygt.

Jag och mamma tog iaf en promenad med hundarna i Linghed, skönt! Sen köpte vi med oss pizza hem.
Var upp till grannarna och kollade på deras nya häst. Annelie tog ju bort Windy så hon har letat efter ett nytt varmblod/kallblod och hittade en 7årig varmblodsvallack vid namn SOCKERKOMPIS! HA, vilket namn?! Men han kallas iaf för Isak, mycket finare! Kanonsöt! Brun med bläs och 4 vita strumpor :)

Sen skulle alla (mamma, pappa, erica, fredrikB) till FredrikBs mamma som fyller 50, hon skulle ha storkalas. Jag fick följa med, men har ingen större lust.
Hjälpte pappa med klädval, sedan sminkade jag mamma, så fina!
Sen har jag varit ensam med Zotis och Klimpen. Tog en tur till ICA, träffade IDA! Åh vad roligt!
Ida är min barndomskompis/idol. Hon är 5 år äldre än mig och var min fadder när jag gick på lekis och lågstadiet :) Det var även på hennes shettis och senare russ som jag började rida :) Min första medryttarpålle var hennes russ Lojsta Goliat :) Ida har betytt otroligt mycket för mig i alla år. Vi pratade en hel del, sen fick jag lov att skynda mig, ICA stängde 20,00 och klockan var 19,55.. Men vi bestämde att vi skulle ses och snacka lite strunt :) Saknat Ida!

IDag är det även klassfest med 9c. Man skulle kanske åkt? Men ja, lite sent. Hade dom ursprungliga helgplanerna hållt så hade jag kunnat åka utan problem, men nu var det inte mitt intresse som gick i första hand.
Dessutom har jag lektioner imorgon, så jag lägger mig i tid ikväll...

Ska försöka lägga in nån rolig bild, har en massa gamla bilder på denna dator i gårdvik, bl.a på huskysarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0