*Kastrering?

Går i seriösa tankar att kastrera Zotis, av många anledningar t.ex

*Han är hopplös när någon hund på området löper, råkar han komma lös då så sticker han och letar efter bruden
han lyssnar inte på inkallning vid dessa tillfällen, självklart släpper jag inte lös honom med flit, men han tar minsta chans till att bli fri..

*Han är ganska dominant av sig
inte aggressiv på något vis, men han hälsar på alla hundar utom Klimpen med hög svans och spänd kroppshållning.

*Amstaffen jag kommer köpa om något/några år kommer vara en tik
då jag inte vill behöva sära hundarna vid löp så väljer jag att kastrera Zotis. Tiken vill jag ställa ut.

*Jag kommer inte avla på honom
Han är inte registrerad i SKK då hans föräldrar inte gjort godkänt vallprov och inte han heller. Jag vill inte avla på en hund som klassas som blandras.

Det är några anledningar till att jag funderar på att kastrera honom.

Nu till funderingen,

Kemisk kastrering.

Har ni några erfarenheter?
Chip eller spruta?
Kostnad?

Jag vill prova detta först för att se hur han blir innan han kastreras med hjälp av kirurgi.


Kommentarer
Postat av: erica

äntligen uppdatering! :) ta reda på fakta om kåtspruta du så kan du berätta för mig ;)

2009-08-20 @ 22:38:50
URL: http://pican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0