*Farmor & Farfar



Åh vad jag saknar dom nu när det närmar sig julen.

Älskade Farfar som alltid busade och jävlades med mig och syrran, stora trygga Farfar ♥
Älskade Farmor som alltid lagade den godaste maten och som alltid sydde och stickade så vackra kläder åt oss ♥

När vi var små så sydde Farmor små söta julklänningar till oss, en otroligt fin klänning fick vi till varje jul.
Hon var helt otrolig!

Farfar som tog mig ut i skogen på skidorna, minns speciellt ett tillfälle;

Jag och Farfar drog på oss vinterkläder och skidor och drog till skogs, tysta gled vi fram över snön när Farfar helt plötsligt stannar och visar att jag ska komma närmare men vara tyst. Jag smyger mig upp bakom Farfar och där i gläntan står ett gäng rådjur, så rofyllt och fint var det. Snön gnistrade och solen sken, helt underbart.
Sedan gled vi vidare, när vi sedan kom tillbaka till platsen där vi sett rådjuren någon timme tidigare så ser vi stora tassavtryck, Farfar berättar att det är spår efter ett lodjur. Jag minns att jag blev lite rädd, men Farfar berättade att lodjur är väldigt skygga så vi hade inget att vara rädda för..
Men tyvärr så slutade det inte så bra för ett rådjur, vi hittade resterna av det i skogen :(


Men upplevelsen var riktigt stor och minnet sitter kvar än idag ♥


Det absolut starkaste minnet jag har av Farmor är efter att hon hade dött..
Hon dog hemma den 11 september 2004.

Julen närmade sig och det kändes väldigt konstigt att fira den utan både Farfar (som dog 2002) och Farmor, första julen utan båda två.
Vi firade julen hemma hos mamma och pappa som vanligt och vi satt i vardagsrummet och delade ut julklappar, det var Jag, Erica, Mamma, Pappa och Mormor.
Pappa delade ut julklapparna och han lyfter upp en jättestor julklapp och berättar att julklappen är till mig och att det är en väldigt speciellt julklapp.
Julklappen är ifrån Farmor som dog för lite mer än 3 månader sen.
Jag fattade ingenting.. Sen förklarade pappa att han hade hittat den inslagen i källaren när han städade ur källaren efter hennes död.
Det var nämligen så att Farmor alltid köpte en speciell julklapp till oss barnbarn det året då vi fyllde 15 år vilket jag hade gjort den sommaren.
Paketet innehöll en stor servis med kaffekoppar, assietter osv.
Otroligt fin!
Jag grät av både glädje och sorg, det gjorde även alla andra.

Tack Farmor!



Jag är så lyckligt över att jag fick just er två till Farmor & Farfar.
Jag älskar er och jag saknar er fruktansvärt mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0