Bildblogg

Blir en del bilder idag då jag äntligen tömt kameran :)

I lördags var jag och F till Säter och åt MYCKET GOD mat :) Zotis försökte bekanta sig med katterna :)

I Söndags tog jag och Zotis bussen till Falun, sen till Toftbyn där mamma hämtade upp oss. Hon vägrade köra en meter till med pappas (framhjulsdrivna) bil. Snö och oplogad väg.. Så jag fick köra, åkte till Ryssjön där det var träningtävling för slädhundar. MYCKET snö!
Zotis träffade en del hundar och skötte sig bra.
Vi gick en promenad och släppte lös Zotis, Klimpen och Baileys. Dom sprang och lekte.
Sen vart Zotis lite grinig mot en hund så jag satte in honom i bilen, sen tog jag ut honom ca 20min senare, då skötte han sig PERFEKT. :)
Kommer lite bilder därifrån nedan-


Ingrid och Per Agefeldt med hundar :)

Zotis var med :)
 
Inte bara polarhundar där, en salig blandning! Baileys (jackrussel) Zotis (BC), Klimpen (Bearded Collie) Sen dessa söta frallor, spec den gula (vad heter färgen) hon är galet söt iaf :) Sen en pudel, en schäfer o säkert nå mer :)


Huskys och mycket snö, precis som det ska vara :)

Såhär ser du ut i Ryssjön, parkering sen klubbstuga till vänster, fick ej med på bild. Spår, start och mål är till häger, bakom stora bilen typ.

Efter Ryssjön var det dags för jobb, knatteridning. 3 elever kom av 8 st. Sportlovet som lockar de andra? :)
Efter det var det årsmöte, jag fick pris då jag vann KM i dressyr på Agrippa 2008 :')


Efter en snygg sång om "Årets SRK:are" så fick Carina det hedersfulla priset, hon var rörd till tårar :) Men väl värd priset :)
Min mamma fick priset för några år sedan :)

Det var vår ridskolechef Helen samt ridläraren Jenny som höll i prisutdelningen som avlutade årsmötet :)

Efter prisutdelning bjöds det på en otroligt rolig sketch, tjejorna gjorde parodi på styrelsen. Filmade allt, skrattade så tårarna sprutade. :P
Sen god smörgåstårta :D

Sen var det dags för löshoppning. Skulle ta kort, MEN batteriet tog slut på första hästen, fick några kort på den i trav -

Quattro, halvblod på 4 år. Kanonfin :)


Sen lägger jag in foton på granntjejen Emmas två ponnier, som jag ska va hästvakt samt rastare av när hon och hennes familj åker till Egypten 5-12mars :)


Världens bästa Tintin :) En underbart go shettisgrabb med en otrolig vilja. Varje dag när frukosten är uppäten i hagen så kliver han mellan trådarna och ut på åkrarna där han letar mat. När det sen börjar valkas lunchhö så står han snällt vid grinden och vill bli insläppt. Sedan kliver han ut igen, inget hjälper för att hålla denna krabat innaför staketer.. Sen när han vill in i hagen så ställer han sig utanför köksfönstret och gnäggar. SÖT! <3

Sen hennes c-ponny Rocket. Kanonponny som passar henne perfekt. Skall hålla igång honom medan hon är i Egypten, trevlig pålle. Lite grövre modell, kan rida honom utan att se stor ut. Dessutom har han gång som en storhäst :)

På tal om Emma, ska ut med Zotis nu, sen hämta henne i centrum. Hon kommer hit till Borlänge och sover här inatt :)



Kommentarer
Postat av: ErikaS

Fina bilder! Det var kul att köra lite hund igen.. Fawn kallas den gula färgen som Dolly har =).

Ha det!

2009-02-23 @ 21:30:58
URL: http://erika.sjoo.googlepages.com/home
Postat av: Sara

Då kanske du kan lära mig hur man lägger spår sen när din mor har lärt dig och Zotis? Kan vi hjälpas åt i sommar. :)

2009-02-26 @ 15:55:10
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0