Bilder

Fick bilder på Zotis av syster!

 De tre bilderna nere i vänsta hörnet (står även hane) är Zotis, resten är hans två systrar!

 Zotis soooover i deras bil :)

 Skrutten liten! Åh vad liten o söt han var! (han är självklart söt nu oxå )

 Älskade vovsing!

 Minivovven! Med rosa halsband..

 Snygg sovstil, han kör fortfarande på den stilen, men inte i knäet på någon utan på golvet. Här ligger han i knä på Jonas, en av Zotis favoriter som liten (Syrrans pojkväns kusin)

 Här leker Zotis med sin bästa barndomskompis, Inez. Hon har nu vuxit upp till en stor och ståtlig Rotweilertik som Zotis är djupt förälskad i. Går inte att ha han lös längre i Gårdvik, han sticker direkt när till hennes bro. Haha. Det började när hon löpte första gången, Klimpen, Zotis och Baileys tävlade om henne. Problemet är att Zotis inte fattat att hon löpt klart :) Men han har bra smak den grabben, för vacker är hon!


Som dom flesta kanske vet så var det inte jag som köpte Zotis. Det var min lillasyster som köpte honom, han kommer från Örebro. Han är inte registrerad Border Collie trots att hans föräldrar är renrasiga. Det är pga att en BC måste göra godkända vallprov för att få registreras som renrasig BC. Detta har inte hans föräldrar gjort, därför får inte heller Zotis reggas som en BC, inte ens om han gör godkänt vallprov. Mycket komplicerat, vill du veta mer om det, läs här.
Syrran köpte honom i början på juli 2008 (han är född den 18 april 2008) sen hade hon honom, men märkte fort att hon inte skulle hinna med två hundar. Dessutom två hanar i närliggande åldrar (risk för bråk etc) så jag fick den stora äran att ta över honom, den 13 september blev han MIN. det är absolut inget jag ångrar. F var väldigt tveksam men han gav med sig, och jag VET att han inte ångrar sig en sekund ;)



Zotis ligger på fällen han fick av mamma o pappa i julklapp, han älskar den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0