Mälarkliniken

Blir ingen Fabbe till mig det närmaste halvåret/året.

I torsdags var jag Annica och Annika ner till Sigtuna till Mälarkliniken. Annica ville utreda Fabbe grudnligt då han musklar halsen ojämt samt är stark i munnen..
Resan ner gick bra, förutom att spolarvätskan var slut i bilen så vi såg ingenting när vi åkte på E4, livsfarligt. Stannade på en rastplats och gjorde rent med snö :)
Väl nere väntade mycket väntan, longering, böjprover, bedövningar osv osv. Annica ringde Minna Telde titt som tätt och frågade om råd.. Minna hade rätt! Hon tyckte att veterinären skulle bedöva carpalsenskidan (?)
Men det tyckte veterinären var onödigt.. Ialla fall så tog allt ås lång tid så veterinären frågade om Fabbe kunde stå kvar över natten så att dom kunde fortsätta bedöva och leta fel på fredagen. Sagt och gjort. Vi åkte hem både utan häst och transport..

Tankarna snurrade, skulle han bli bra? Skulle han bli utdömd osv..

Sen igår kväll fick jag ett sms av Annica; carpaltunneloperation på tisdag bägge frambenen, samt att han hade en inflammation i djupa böjsenan vänster fram. Konvalesent i 6 månader.
Jag är SÅ lättad. Hoppas operationen går bra och att allt efteråt går bra. Prognosen är iaf väldigt bra! Roligt.

Det som är tråkigt är väl att det tar tid, men det positiva är att Annoica satsar och låter det kosta både pengar och tid. Sen skrev hon; om ett år är han DIN Johanna! :) Haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0