Ridit!

Jobbat hos Annica måndag, tisdag och idag onsdag. Är så skönt att åka hem till henne på morgonen, mocka, pyssla med hästarna, jobba dem lite och släppa ut dem i hagarna. Så mysigt! Saknar verkligen att ha en "egen" häst!

Igår skrittade jag ut på Fabius ensam, det gick bra. Annicas ena son fyllde nämligen år så hon hade lite bråttom in. Fabius var snäll och tyckte nog att det var trevligt med en skrittur :)
Idag red Annica Bristol (2,5år) jag gick bredvid, hon travade 3 långsidor, han är jätteduktig!
Sen skulle Annica rida ut på Tiger och jag skulle longera Fabius på ängen, men sen kom hon på den bra idén att jag kunde rida honom på ängen, han skulle skrittas och travas. Så sagt och gjort!
Jag red honom på ängen, dressyr. Jättehärlig häst! Har ju bara skrittat ut på honom innan, så nu var första gången jag verkligen "kände" på honom, urmysig! Han påminde en del om Agrippa, fast Agrippa är mer känslig för hjälperna, och tyvärr mer stark mot bettet, Fabbe är mer svår, men när man gör rätt så bjuder han till. Jättehärlig häst att rida iaf.

Imorgon skall vi (Jag, Annica och Annika) till Sigtuna, Mälarkliniken med Fabius. Blandade känslor. Men det går nog bra :) Vill ju ha honom! :D

Ska duscha, sen blir det bad för Zotis, han kliar sig så mycket. Han är dessutom så lortig...

Vi hörs!


Bidrar med en härlig sommarbild på mig och Canache<3 (4år på bilden)

Kommentarer
Postat av: Sara

Japp, han sa till Schäfern att "säga till" amstaffmixen när den stod lutad mot honom, dvs. bita den. :S Riktigt sjukt.

2009-01-09 @ 21:06:43
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0