*Härligt väder!

Imorse gick jag och Zotis en härlig promenad med en äldre granne som har en JRT-tik som heter Doris.
Mannen har fått en stroke för nåt år sedan och går därför med rullator (dåligt balanssinne) och hunden har bara ett öga, varför vet jag inte.
Hursom, Zotis tycker att Doris är jättetrevlig och Doris gillar Zotis, så det var en trevlig promenad!


Däremot märkte jag en sak imorse, Zotis hade gult klet som runnit ur det vänstra ögat.. Som små varklumpar, jag torkade bort och efter en halvtimme var det en stor klump igen.. Kollade igenom ögat med hjälp av F, men hittade inget synligt.
Pratade med mamma och hon tyckte att jag skulle avvakta till imorgon, har det inte blivit bättre så ringer jag vet då.

Han är inte svullen, han använder ögat osv. Kanske lite, lite röd, men inget märkvärt.


Sen cyklade F iväg med Zotis en sväng, märkte då att han sprang lite ojämt, så dom tog det väldigt lugnt, Zotis fick sedan simma och efter det var han helt ok.
Gick ut med honom för nån timme sen och han var då fortfarande ojämn på ett framben.

Så nu får han korta, lugna koppelpromenader i några dagar.

Mest orolig är jag endå över ögat....



Idag har det varit helt underbart väder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0