Mitt liv

Har länge tänkt skriva ett sådant inlägg, men det har inte blivit av.
Men nu när jag läst gamla inlägg så tänkte jag att det var påtiden!

Låg och mellanstadiet gick jag i Toftaskola, en helt underbar tid!

Sen högstadiet i Svärdsjöskolan, det var en blandad tid. Mycket känslor och nya upplevelser.
Jag hade otroligt lite kompisar, men sen träffade jag Peppe, en väldigt udda kille som gick i nian och jag gick i sjuan. Han var skolans innekille, han klädde sig udda och syntes och hördes hela tiden, jag drogs till det gänget. Och gissa om jag var mallig när dom började prata med mig? Lilla lilla mig. Haha. Det var början på en sjuk tid.
Jag var som en skugga efter honom, stackars krake. Men vi blev vänner, goda vänner.
Han var punkare och jag bytte stil helt. Allt för att sticka ut.
Bråkade jämt, tjaffsade med alla och hade en riktig tonårsrevolt. Stackars mina föräldrar!

Träffade Anton och började umgås med honom, Bolli och Ante.
Detta blev en positiv vändning och jag blev även kompis med Tove.
Ante blev min bästa vän och är det än idag.

Hade min livs roligaste skolavslutning när jag gick ur 9an, den var med Tove. Minns du Tove? ;)

Sökte gymnasiet, Humanvetarprogrammet på Kristine, jag kom in, även Tove började där.
Visade sig att Peppe gick på samma skola, vilken ångest jag fick! Jag som hade brutit med honom helt och hållet, aldrig mått och betett mig så illa som när jag var kompis med honom..
Men men, klassen var bra till en början och jag trivdes.
Sen gick det utför.
Jag träffade en person som jag inte ens tänker nämna vid namn, jag ångrar det så fruktansvärt mycket. Vilket svin han var. Men jag var fast, varför?
Tove hoppade av efter ettan, jag blev ensam kvar.
Jag kände mig fruktansvärt ensam, alla i klassen var emot mig. Jag mådde skitdåligt.
Sen i juni 2007 fick jag kontakt med F över internet.
Då kom min vändning.
Vi pratade dagligen om allt möjligt och jag började inse hur mitt liv såg ut.
Så jag bröt! Jag tog mitt livs beslut och bröt upp med allt, jag tog tag i mitt liv.
F kom till Toftbyn med hans kompis P och sen dess har vi pratat dagligen, och ja, nu bor vi ihop ;)
Jag tog tag i skolan den hösten, jag sökte en ny linje och jag kom in.
Anledningen till att jag bytte var att sågott som hela klassen var antirasister, några satt med i UngVänster i Blge, feminister osv. Visst jag drar alla över en kant, men det var så det var. Tyvärr. Jag var mobbad. Det gick rykten om mig.
Alla som kände mig då och som känner mig idag förstår varför det inte fungerade.
Men jag trodde aldrig att jag skulle må så dåligt som jag gjorde!

Men med hjälp av F så bytte jag linje, Tove gick på den jag bytte till.
Jag fick gå om tvåan, och det är jag glad för.
Var nämligen in på förra klassens student och flera av dom skrek slagord mot mig när dom såg mig.
Jag ville bara sjunka genom jorden.


Men idag är allt bättre än det nånsin varit.

Jag mår så otroligt bra, vilket jag gjort nu i snart 2 år.
Jag har inte skrivit en enda detalj, men det finns en som vet ALLT jag gjort och varit med om, och det är F. Aldrig trodde jag att jag skulle berätta det för någon, men jag har gjort det. Han är bäst.


Nu ska jag och min alldeles egna underbara hund sova, medan vi väntar på att världens bästa husse och pojkvän skall komma hem <3




F fick ledigt på söndag!!!!!!! Så det blir hingstsläpp och fölsläpp på söndag. ROLIG 20årsdag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0