*Nervös!

Nu pirrar det faktiskt lite i magen, jag ska rida om mindre än två timmar!

Fy fasiken vad skojsigt det ska bli!

Hoppas Zamina sköter sig och att hon är trevlig!




Ser ni att Sara har fixat min blogg nu, snälla Sara!



Har även ringt till Falu Djursjukhus då Zotis öga inte blivit bättre, det varar fortfarande litegrann och han är lite röd i det, mer än igår.
Jag förklarade händelseförloppet för en jättetrevlig veterinär och hon trodde att han fått något i ögat som irriterat och att det då blivit en infektion i ögat.
Inget smittsamt då han bara är irriterad på ena ögat..
Så jag skulle skölja ur ögat med vatten ordentligt, sen ta ut en receptfri salva ifrån Apoteket.
Skulle ha en klick salva i ögat 3ggr/dag i 3 dagar.
Blir det bättre av det skulle jag fortsätta kuren ut (7dagar)
Blir det inte bättre skall jag ringa och boka tid.
Blir det sämre så skall jag ringa direkt.

Jag skulle även hålla koll på ifall hans öga skiftade färg mot det gråa, då är hornhinnan skadad..


Jag har iaf sköljt ur ögat, han hatade det.. Det såg genast mycket finare ut.
Men svårt att se, jag har inte sett att något har varit i ögat och jag vet inte om jag sköljde ur något..

Men jag ska köpa salvan så ska vi ta itu med det :)




På lördag ska jag, mamma o mormor åka till Kristinehamn (Värmland), trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0