Sol & sommarvärme!

Vilken härlig helg det har varit!!!

Åkte till Falun i fredags, mamma ville gå en sväng på stan med mig så att hon kunde få ett hum om vad jag önskar mig till student och 20-årspresent!
Erica var med även hon, riktigt trevligt :)

Sov i Gårdvik till lördagen

Var upp till ridklubben och kollade på hopptävlingarna, det var storhästar :)
Canache var med, han tyckte dock att det var lågt så han rev två hinder, men han är snyggast iaf!

Vid 11,30 åkte jag, mamma och Erica till Falun. Erica letade skor, men hittade inga. Jag skulle till optikern på återbesök, har fått nya linser i silikon som tydligen skall andas mer än dom jag har, samt att jag fått en likadan lins till höger öga som jag haft till vänster, någon som korrigerar brytningsfel, besöket gick bra.
Beställde 6 linspar, räcker ett halvår då. 1300kr + vätska :( Pengar jag INTE har. Fan att det ska vara så dyrt! Men pappa lovade att han skulle låna ut pengar och betala, snällt!!!!!!
Jag och Erica lyckades köpa mors-dagpresent trots att mamma var med!
Erica lurade ner henne på undervåningen på Stadium och jag köpte två linne hon hade kollat på, teamwork! ;)

Sen upp till ICA Maxe och Plantagen, Erica och mamma köpte massvis med blommor. Jag är sååå avis!
Jag vill oxå ha en trädgård!!!!! :(
Men men, åkte till gårdvik, käkade pizza... ;)
Sen följde jag med erica och Fredrik hem till dom, hjälpte Erica att plantera blommor, det blev så fint! Sen puffade jag på fredrik så vi började städa altanen, blir nog riktigt snyggt när det är klart!


På söndagen var det ponnytävlingar!

Emma var felfri med Ulricas ungponny Delphi och fick en rosett i clearrounden!


Sedan var hon felfri med sin egen Rocket och fick högst poäng i stilbedömningen, 41p!
Delad första plats med två andra! :D


Sen åkte jag till Borlänge, för att direkt bege mig mot Säter med F och hans mormor. Mors-dagmiddag väntade, det var gott och trevligt!
Zotis skötte sig fint hemma, det var iaf helt och rent hemma och han var lugn när vi kom hem! :)

Fick samtal ifrån Emma, hon kom tvåa i LB trots att HON RAMLADE AV, men hon sa att hon hade kastat sig, landade då på rätt sida mållinjen. haha. Tur hennes mamma filmat, ska bli kul att se ;)


Idag har jag pluggat och städat!
Känner mig såååå duktig!

Var till Jula och köpte en bokhylla för 199kr, ställde den på balkongen, ska ställa lite blommor osv på den, kommer bli riktigt fint :)



Nu hoppas jag att F får ledigt på söndag! Det är hingstsläpp på dagen i Böle, sedan fölslöpp i andra Böle ;) haha.
Fölsläpp hos Maria i Svärdsjö alltså och hingstsläppet är i Böle mellan Leksand och Sågmyra. Trevlig födelsedag jag kommer få! ;)
Men som sagt, vore roligt om jag fick vara med F!

Nu ska jag ta en snabbdusch, sedan lägga mig. Har praktik imorgon.

Godnatt!

(slänger in lite bilder ifrån Solbacka igår, F och hans bror fiskade)







Roligt att ta sommarbilder!
Kom på i fredags att jag har en till kamera, en liten digitalkamera med 6,1mpx!
Ska leta reda på en USB-kabel som passar, sen slänger jag in bilder ifrån den, den tar otroligt färgstarka bilder. Den har fått platsen i handväskan, så att den alltid är med. Smidigare att alltid ha med den än den stora :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0