Nöjd efter cykeltur

Denna dag har varit otroligt låååååååååång..

Var hos Annica på förmiddagen, är så mysigt att Fabius är hemma igen <3 Han var otroligt oborstad, alldeles grå i pälsen, matt i pälsen osv. Jag har ryktat honom ordentligt alla dagar denna vecka och nu börjar han få tillbaka sin forna glans, han älskar att bli borstad! Han njuter i fulla drag och tycker att det är jätteskönt när jag masserar med gummiskrapan, han lossar galet mycket päls. Hans frambem sen mycket finare ut :) Roligt!

Skjutsade F till jobbet så jag skall hämta honom sen när han slutar vid 23,00.

Har diskat, borstat samt kammat Zotis och tagit två cykelturer.

Det här med cykling, Zotis ÄLSKAR det! Han får numera minst 1 cykeltur om dagen, dett har lett till att han är väldigt lugn och lydig, han äter all mat med god aptit och skulle säkert kunna äta mycket mer än vad han får, han får jobba för maten och han fåt motion. Så roligt! Vi cyklar i varierande tempo, sen stannar vi flera gånger och låter honom göra sina behov osv. Det är så roligt att se honom så nöjd!


Setat och letat jobb på eftermiddagen, är riktigt sugen på att ta jobbet L-O tipsade om, dressyrstall i England. Tar självklart med mig F & Z i sådant fall ;) F är redan förberedd. hihi.
Men jobbet är på minst 6 månader, men är det bra så är det ju toppen. Men jag har några månader att fundera, blir nog säkert inte så, är rätt dyrt att ta hund in och ut från England och flyga osv..  325pund + MOMS. DYRT! 2005 kostade det däremot 25 pund. Snacka om höjning!


Imorgon bär det av till Annica, ska putsa på favoritpållen osv.
Sen ska jag hämta Erica i Gårdvik och brumma in till Falun, mamma ska köpa ett par skor åt mig :D Sen ska jag kika runt lite. F jobbar eftermiddag så det blir en lugn kväll.



Just nu ligger Zotis och sover i sin bädd, väldigt nöjd över sin dag skulle jag tro. (antagligen längtar han till frukost...)

Ska duscha innan jag hämtar F, eller förresten, det blir nog efter..


Jag vill piffa upp in blogg, men jag vet inte hur man gör :'-( Snälla hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0