Betessläpp!

I fredags var jag hos Annica, trivs verkligen bra där. Underbara hästar och trevliga människor!

Sen åkte jag hem till mamma och pappa, tog en dusch och bytte om, brummade till Falun med mamma, pappa och erica. Jag köpte skor, till balen samt till vardags! Äntligen :)

Var sedan i blge hela kvällen, på lördagen hämtade pappa och fredrik mig i borlänge vid 10, vi åkte då till Leksand för att kolla på terrängträning. I ericas grupp red;
Erica - Chappe
Jenny - Girl
Johanna - Ragge
Emma - Rocket
Amanda - Michel



Erica och 4-åringen Chapati!


Jenny och 6-åringen Girl!


Erica och Chappe, visst är han snygg?!


Han var så duktig! Femte gången han hoppar med ryttare!


Sedan åkte jag med Emma och Annelie till Gårdvik, tog lite kort på deras hästar!

Rocket - Isak - Tintin

Sedan kom F till Gårdvik med Zotis, vi grillade och sen stack han ner till sjön med hans kompisar som var med, dom fiskade i några timmar.

Annelie ringde sedan och frågade om jag ville träna på att dra av skor, då hennes Isak skall opereras på onsdag och då skulle vara barfota. Så jag och mamma gick upp till stallet, han hade tappat en framsko så hon hade dragit av den andra. Så bakskorna blev min uppgift, shit vad varmt och tungt det var!!
Men av kom dom! Raspade hoven lite eftersom han skulle vara barfota, Annelie hjälpte mig och det blir skitbra!


På söndagen var det betessläpp på schemat, orkar inte skriva så jag lägger in bilder!


2-åringarna släpptes i en hage


Pride's Super Grace och Magic Biscuit




Grabbarna släpptes för sig
Chapati 4år och lillbrorsan Mazarin, hingst 1år


Pride's Superman, Coelenhage's Pride och hennes favoritmänniska Erica


Novas Surprice gick genast och väckte polaren Brioch när hon såg att dom fick besök i hagen, otroligt charmig bild enligt mig :)


Trött Brioch och en nöjd Surprice


Brioch, han blir nog en riktigt snygg hingst!


Grabbarna bus, Brioch och Superman


Grabblek, Brioch och Superman, Pride i bakgrunden


Några roliga foton, det är inte alltid så lätt att äta ifrån backen när man är född med alldeles för långa ben, men man får göra vad man kan åt den saken!

Pride's Superman, hingst, född 14 april e: Vita Nova´s Hanassie RP 153
Såld till Holland!


Brioch, hingst, född 28 april e: Coelenhage's Prince Thatch RP 151 
 

Nova's Surprice, sto, född 6 april, e: Vita Nova´s Hanassie RP 153




Efter denna trevliga förmiddag var det hem för att äta, sedan dags för knatteridning på ridklubben!
Det blev mysiga skogspromenader för alla elever, skönt tyckte ponnysarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0