Björnfrossa i Svärdsjö!

Det kryllar av björnar i Hillersboda!
Det är där jag red Canache.

Lär HÄR, HÄR och HÄR!!

Stackarn.

Dom bor granne med Canaches stall.

En björnhane och en hona + en hona med ungar har setts, totalt ca 5-6 olika björnar. Dom har gått rakt igenom byn tre kvällar i rad klockan 22. Ni kan ju gissa hur mycket folk det är i Hillersboda kl 22?

Erica och Fredrik är där nu.

Jag vill dit!!

Micke hovslagare, Canaches husse sköt en björn i sin kohage igår, en björhona som spanade på kalvarna :S
När sedan en stor folksamling + polis kollade på den döda björnhonan så kom björhanen och gjorde utfall mot bilarna + människorna! Då är man inte stöddig :S

Så nu får dom skjuta även hanen.
Men jag hoppas att dom inte gör det, för jag och F ska ut på björnsafari imorgon kväll!
Hoppas, hoppas att vi får se dom. Jag tar iaf med mig kameran.

Men med tanke på uppståndelsen i byn kanske dom är bortskrämda.

det stod för en halvtimme sedan ca 30 bilar parkerade längs vägen i Hillersboda, 30 bilar!!! Den byn är liten kan jag lova, det måste ju vara ca 50-70 personer där som inte bor där.

Erica ringde precis, dom har fått info om att länsstyrelsen varit där och skrämt björnarna med hundar etc. Så då kanske dom inte visar sig ikväll, men imorgon gör dom nog det (hoppas!)
Polisen rullade precis in i Hillersboda också. Spännande.


Aja, nu lär jag sova, praktik imorgon.
erica ska iaf ringa om något händer.


Godnatt (håll tummarna för att björnen överlever natten och visar sig för mig imorgon) ;)

Kommentarer
Postat av: A-S Norling

http://www.dalademokraten.se/Templates/pages/news.aspx?id=70373&epslanguage=sv Hej! Står i D.D. om detta. A-S Norling

2009-05-19 @ 08:04:42
Postat av: A-S Norling

Det blev fel du har ju hittat det i DD . Sorry...

2009-05-19 @ 08:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0