Fästingar och ormar

Finns det nå äckligare?!

Orm har jag inte sett ännu, tack och lov! Ryser av bara tanken, äckliga slingrande och ruksigt kamouflerade :S HUA
Syrran och Baileys såg däremot en orm häromdagen i Gårdvik, så när jag var där igår så gick jag och "scannade" vägen framför mig, promenaden tog därför nästan dubbel tid. haha.

Fästingar har jag plockat två stycken ifrån Zotis nu, en bredvid hans ena öga och den andra i ljumsken. Skapligt små båda två.

I lördags var jag, mamma och Erica med alla tre hundarna in på Dalahoppet.
Zotis var inte rolig.. Han och Baileys peppade varandra, så när Lotus (grannens jämthund) kom och mötte oss med ägaren så morrade och skällde Baileys (han är livrädd för Lotus) och då blev Zotis helt vansinnig och morrade som fan, trots att han och Lotus kommer bra överens, Zotis är jätteundergiven mot Lotus när de träffas, Lotus är väldigt dominant mot honom så. Men Zotis var inte rolig där. En aning pinsamt också då det var rätt mycket folk på Lugnet.
Skulle gärna hoppa fram ett år, så¨han växer upp nångång!

Sen blev det underbart god pizza ifrån Chic, en calzone med gorgonzolaost i, mums!

F kom ut och fiskade, sen åkte vi tillsammans till Borlänge och sov. SKönt!

På söndagen tog jag bilen till Gårdvik, knoppade Rocket åt Emma som skulle till Leksand och tävla (hon vann första klassen och några utanför placering i den andra)
Vid 14 började jag jobba, hade knatteridning + handikapplektionen. Hk-lekt gick kanonbra, det är riktigt roligt. Eleven blir tuffare och tuffare, och gladare! Hon pratar nu med mig och har egna åsikter, deta är ett stort framsteg!

Sen hade Ballerina, en ponny på ridklubben skadat sig i hagen, jag kollade det innan lektionen och min åsikt var att ta ut veterinär. Såret såg inte roligt ut, det satt på vänster bak, precis ovanför kotan på baksidan, riktigt djupt och läskigt. Rädd att senorna var skadade.
När hk-lekt var slut så var vet där och gjorde rent, jag tyckte det var otroligt intressant att se! Synd att jag missade början på undersökninge :(
Men såret gjordes rent och syddes ihop med dränageslangar, det var ca 4cm djupt snett uppåt, svårt att förklara, men hon hade svårt att se om någon sena var skadad, förhoppningsvis inte. Ballerina fick sedan tryckförband och ett snyggt rosa bandage och boxvila i 2 veckor.
Jag skulle så gärna bli veterinär, skulle vara otroligt roligt att åka med distriktveterinärerna, men är nog väldigt svårt :(


Idag hämtade jag ut provlinser på synsam, jag var där på undersökning förra veckan, använder mina linser för mkt så ögonen var irriterade, som vanligt. Ska nu prova silikonlinser som andas mer än de jag använder idag, hoppas dom är sköna och fungerar bra!


På onsdag ska jag, Tove, Maya och tvåorna åka till Stockholm, då det fanns platser kvar fick även vi följa med :)
Naturhistoriska museét på fm, lunch på stan, fri tid för shopping och sedan teater på kvällen, vi skulle vara hemma runt 02,00..


Nu ska jag kika på "Mannen som talar med hundar"

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0