Lång uppdatering *bilder*

Nu var det ett bra tag sedan det blev något skrivet här, jag har helt enkelt inte haft tid!

Uppdaterar litegrann om vad som hänt sen sist :)


Valborg 30 april
F jobbade eftermiddag så jag och Zotis brummade ut till Gårdvik. Jag var bjuden på grillning till Syrran och hennes karl Fredrik. Dom har fått det så otroligt fint hemma i deras lilla hus! :D
Zotis fick vara med mamma, pappa, Klimpen och Svante.
Vi grillade och åt gott, katterna och Baileys fanns i närheten hela tiden, så härligt att bo sådär!!
Klockan närmade sig 20,30 och vi traskade mot brasan, det var blött, skog och krångliga vägar, men Fredrik envisades med att det var närmsta vägen :D haha.
Vi stannade vid sågen i Linghed, Fredrik hoppade ut på en flotte/brygga, Baileys hoppade efter, sen till land igen, sen ropade F på B och B tog fart mot flotten, MEN, flotten hade åkt ut ca 1m och B är ju väldigt liten så han hoppade lika som sist och PLUMS så var han i vattnet, jag skrattade så jag nästan pinka på mig. Dränkt JRT ser väldigt rolig ut!!
Men F tog en cykeltur på sågen med honom så han blev torr. Vidare mot brasan, väldigt mysigt, dock lite människor. Brasan brann ner fort. Fyrverkerierna avfyrades, fint! B brydde sig inte alls, hans husse F sparkade nämligen i gruset så B var helt galen i att gräva, tror inte ens han märkte fyrverkerierna!!
Fick sedan skjuts till huset av F's kompis, tack för det.
Bestämde oss för att åka till Gårdvik, jag som var nykter (sis var oxå nykter men har ej körkort) körde, F satt fram och B och E bak. Jag skrattade så jag grät. haha.

TACK FÖR EN JÄTTETREVLIG KVÄLL ERICA, FREDRIK OCH BAILEYS!!

fredagen 1 maj så var jag i Gårdvik till eftermiddagen, då åkte jag och Z till Borlänge, vi åkte sedan med F till Dammsjön, Z badade. Han älskar att simma!!! :D

lördagen 2 maj så åkte jag till Gårdvik tidigt, var där till strax efter 9. Zotis och husse skulle ha en karlhelg ;) Jag mamma, erica och grannen Emma åkte till valbo! ooh så roligt!
På IKEA köpte jag
♦köksmatta
♦stora doftljus
♦ljusbricka
♦dekorationsstenar
♦djupa skålar, likadant märke som våra tallrikar

 Kollade runt på HÖÖKS, fanns så mycket fint där. Om man ändå hade en häst..
Kikade runt inne i köpcentret, mycket fint även där.
Sen åkte vi till det nybyggda köpcentret, var in på en jättestor djuraffär, Djurcompaniet (som djurmagazinet ungefär, liknande logga) där fanns det oxå otroligt mycket man ville ha!!
Köpte iaf en grej som man kan kasta tennisbollar med, så dom kastas LÅÅÅÅNGT :)

Sen åkte vi hem, F kom till Gårdvik med Z och Ante. F och A åkte ut på sjön och fiskade och jag hjälpte Emma att knoppa och tvätta Rocket då hon skulle tävla dagen därpå i Insjön (hon vann LC!)

Grillade, åt gott :)

Söndagen 3 maj så jobbade jag 12-17, det gick kalasbra. Åkte sedan till Borlänge och var för en gångs skull hemma i tid en söndag, skönt!

I måndags 4 maj så var jag på praktik, JAG rakade hela Fabius, han blev urläcker ;) haha. Anledningen till rakningen var att han inte lossade sin vinterpäls som var väldigt tät. Så jag fick raka honom, men han var jättesnäll.
Åkte sedan till Gårdvik för att vänta ut tiden, skulle till optikern 14,00 i falun och klockan var 11,30 när jag slutade. Men sen vid 13,00 ringde dom från synsam och sa att dom hade datakrångel och fick lov att ställa in... :(
Men jag pappa och erica åkte in iaf, pappa köpte snygga skor :) Sen köpte vi present till Emma som fyller 13 på fredag, kollade även efter en present till Emil som fyllde 10 i söndags.
Pappa åkte hem, men jag och erica strosade runt ett tag till på stan, finns så mycket fins jag skulle vilja ha..
Men sen när Ericas Fredrik slutade så åkte hon hem med honom och jag åkte hem till min F :)
Jag och F gick långpromenad med Z på eftermiddagen/kvällen. Kastade lite boll med bollkastaren, Zotis älskar det!!!

Sen blev det tvkväll, F och jag kollade på Mannen som talar med hundar samt Hundcoachen.

Igår tisdag 5 maj så var jag på praktik, fixade i stallet osv. Sen visade jag Marias hemsida för Annica, hon tyckte att Chappe var fin :) Var hemma i skaplig tid sen, tråkigt väder..
Somnade i soffan en timme medan F fixade med bilen, sen tog jag en cykeltur med Zotis, han älskar att springa bredvid den!! Efter det åkte vi till kupolen, kikade efter en vit studentklänning till mig.
Planerade att grilla så vi handlade kött på ICA kvantum, kollade sedan ut och det SPÖREGNADE och åskade ute :S
Men så fort vi kom hem så var det strålande sol. Konstigt väder, grillat blev det iaf :)
Kollade sedan på en vidrig film, Asylum. Usch och blä för skräckisar, förstår inte varför jag går med på att se dom :S

Idag onsdag 6 maj så fick jag sovmorgon, såå skönt! Sen åkte jag till Aspeboda, skulle hämta pengar från Tove, hon gör praktik hos Mats Axelsson (veterinär med hästklinik på gården).
Åkte sedan till skolan, betalade balbiljetter till mig och Tove, så nu är det fixat!! :D Hämtade upp syrran för att åka ner på stan i Falun, provade vit studentklänning, sis gillade den så jag köpte den. Skoj! Den var verkligen fin :)
Nu längtar jag till studenten!!!!!!!
Fikade med henne på det nya cafeét i Falangallerian, riktigt bra fik, dick dyrt, men väldigt trevligt.
Såg även att dom sökte personal till ett ställe som skulle kunna passa mig, så jag pratade med dom och ska lämna in ett CV i veckan. Än sålänge är det hemlis vart.
Var sedan på Rusta och Plantagen innan jag lämnade av erica i skogen och begav mig hemåt.

Var ut på en långpromenad med Zotis för nån timme sen, när vi nästan var hemma såg vi en strävhårig foxterrier ute på åkern med sin husse. Zotis blev såklart jättenyfiken och jag fick släpa med mig honom, men då kom hussen och frågade om dom kunde leka lite, han hade en 8årig tik. Så ja visst, vi släppte dom på åkern och dom lekte. Såg ganska snabbt att Zotis var VÄLDIGT intresserad och sa följande
"Oj vad intresserad Zotis verkar, ska/har hon löpt?"
"Ja hon löper just nu, men är inne i slutklämmen!"
(tänkte vafan sa han inte det innan vi släppte dom??????!!!!!!!!!!!)
Zotis var väldigt på och tiken var ju inte helt oskyldig heller. Backade upp rumpan mot honom och verkligen bjöd in honom och då säger mannen
"Åhh titta, nu brottas hon med rumpan mot honom, vad roligt dom har!"
Just då ser jag att Zotis är påväg att kliva upp, så jag slänger mig fram, kopplar honom och ursäktar oss genom att säga att vi har lite bråttom.

Jag slutar aldrig förvånas över folk! Man blir ju galen, tänker inte folk? :S

Ni kan ju gissa hur dryg Zotis var sen, gnällde och drog som en galning, skulle pinka precis överallt.
SUCK
Men nu är han lugn, men fasen vad irriterad man blir alltså.
Ville snubben ha valpar på henne eller?



Nu ligger iaf Zotis och sover, jag ska skriva ihop ett CV och sen söka lite jobb.

Slänger in en del bilder;


Daisy - Zotis - Klimpen
Collie - Border Collie - Bearded Collie (klippt)
Mormors hund - min hund - mamma och pappas hund


Sjön nedanör mamma och pappa, Klimpen och Zotis svalkar sig





Zotis första simtur! Han sträckte sig efter ett vasstrå och ramlade i från bryggan. haha :)


Erica red Chapati för första gången på stora banan på ridklubben


Andra gången han hoppar med ryttare!



Har även städat åt mina små kaniner, titta vad fint dom bor!
Såhär bor dom året runt, dom är verkligen lyckliga, dessutom har dom blivit otroligt tama när dom flyttade ut i hundgården :) Tror dom mår bra av att bo såhär, lika på vintern som på sommaren, ute om dom vill (dom kan gräva, sola, skutta omkring och umgås) eller inne i hundkojan (fylld med halm och jättemysigt) eller i stugan (spån, hö, vatten och torrfoder)
Putte är den till vänster, han är 8 år och pappa till Sune som är den högra, Sune är 4 år :)


Baileys i sin bädd


Brasan på Valborg i Linghed





Erica och Baileys


Coelenhage's Pride och hingstungen Pride's Superman


Pride's Super Nova och stofölet Nova's Surprice


Pride's Super Grace, sto 2 år


Magic Biscuit, sto 2 år


Pride's Super Girl, sto 6år


Mazarin, hingst 1år


Chapati, val 4år

Fick foton på alla hästarna förutom Tårtan och hennes hingstunge som var inne i boxen.


Zotis hoppar över staketet, dåligt ljus i bilden, jag vet..


Avslutar bildbombningen med en mysig bild på Superman :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0