Stockholm och ledighet

Ja igår var det en tripp till fjollträsk som stod på schemat ;)

Hämtade upp Maya på bullermyren vid 6,55 och brummade till Falun (tack mamma för lån av bil)
Bussen skulle gå 7,30 men som vanligt var det lite sent, så vi rullade iväg vid 7,50 ungefär. Åkte över Gävle då det var en del i Hofors som skulle med.

Var framme vid Naturhistoriska museét vid 10,45 ungefär, väldigt roligt att gå runt. Men jag hann inte kolla på allting, ska försöka dra med mig F dit i sommar, han verkade inte så svårflörtad till det :) Roligt att se en massa djur osv, väldigt intressant.

Vid 13 åkte vi därifrån mot Pizza Hut vid hötorget, fick lunchbuffé där, rätt gott. Sen hade vi ledigt till kl 18.

Jag, Maya och Tove gick runt en del i affärer, hittade så mycket jag ville ha. Men det blev bara en vit sjal från H&M och ett linne ifrån Gina Tricot. Vågade inte köpa nå mer då det är pengar ifrån mamma som jag ska köpa skor för.. ;)

Vid 18 samlades vi på plattan för att gå till Dramaten, väl där så var det väntan, teaterna "Muntra fruarna i Windsor" började 19.
Den var väldigt svår i början (Shakespeare-språk) men sen ganska rolig, jag var dock jättetrött och nära att nicka till flera gånger.. Den slutade 22,15
Var i Falun till 2 på natten ungefär, åkte då till bullermyren och lämnade Maya sen hem. Zotis blev glad, men han såg nöjd ut, en riktig grabbdag hade han och husse F haft ;)



Idag tog F morgonpromenaden, så snällt!!! Världens bästa F.
Jag sov skönt enda till 12, riktigt härligt!


Spöregn ute, riktigt trist. Jag och Zotis har varit ut på en promenad samt handlat. Så det blir lung hemmadag för oss.

Byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0