Tappsko och Dalahoppet

Imorse så brummade jag iväg till Rommetravet och Smedjan där.

Gjorde tillsammans med resten av treorna + Emma i tvåan tappskoprovet :)

Först 7 skriftliga frågor, sen skulle vi dra av en sko, rikta den, snygga till hoven och slå på skon i de gamla sömhålen, därefter skulle vi rikta en böjd och krokig sko.

Jag tror att det gick bra, det kändes bra iaf.

Jag var snabb att välja det ben som var mest inplastat och minst blodigt, fy vad äckligt det va :S

2 av benen var ruskigt bekanta dessutom, måste kolla på lite bilder.


denna bild är från oktober då vi tränade i skolan, det luktade vidrigt i klassrummet vill jag lova :S

Efter det så åkte jag, Stella och Sandra till Aubiose, jag köpte tyglar till handikappridningen!
Sen hämtade jag upp Zotis och kameran så drog vi till Lugnet och Dalahoppet,
idag var det regionalt med 1,10 och 1,20klasser.


Veterinären och BC-ägaren Anna Dahlsten och hennes kanonfina häst :)





Denna otroligt snygga hingst hade jag inte tackat nej till! Han blänkte som koppar i solskenet, därav rumpbilden! :D
 
Vi kollade ca 2 timmar, det blåste och var kallt.

Zotis skötte sig förvånansvärt bra med alla hundar!!!! Jag var så stolt, dessutom stod vi ca 3 meter ifrån ett hinder och ca en meter ifrån tävlingsbanan, och han brydde sig inte om enda häst!

Det var nära på att bli slagsmål, men det var varken mitt eller Zotis fel. En snubbe med två cairnterrierhanar gick förbi med långt koppel, han släpper fram dom och precis när dom ska nosa på Zotis så flyger dom på honom, tillsammans, han svarar såklart, men gubben sliter dom därifrån och skyndar sig iväg, jag hinner inte skrika i åt honom för att jag har fullt upp med Zotis.

JÄVLA GUBBE!

Men Zotis skötte sig bra även efter den händelsen!



Imorgon är det skola till ca 13-14, Zotis är ensam från halv 11 då F sticker till jobbet, så jag skyndar mig hem efter skolan och går ut med honom, kanske att jag sticker till Falun sen och kollar på Dalahoppet :)

På lördagen ska jag iaf dit, hoppas på kalasväder! vill helst se 1,40 och 1,50klasserna :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0