*Älskade syster

Har länge tänkt skriva ett inlägg om Erica, men det har liksom inte blivit av än..

Jag är stolt över henne, fruktsansvärt systerstolt, hon är suverän och jag ser verkligen upp till henne på det viset.

Visst, hon kan vara fruktansvärt dryg, envis och dum..
Och ja, jag kan bli tokig på henne, men vafan..

Hennes liv verkar mer eller mindre perfekt,

hon har en snäll pojkvän och en söt familj
hon rider, hon har en häst hon hoppar varje vecka + att hon rider en ponny
hon bor i ett fint och mysigt hus
hon kommer ha en egen bil när hon får körkort
hon är fin
osv osv..


Ja, jag är avis, fruktansvärt avis och det känns så fel.
För hon är verkligen värd allt det där.

En annan blir glad över att,
skritta ut en häst varannan vecka
få låna mammas bil över helgen

men jag har en underbar pojkvän och en underbar hund och det är mest värt..

Men samtidigt är jag så avundsjuk på Erica som har allt det där som jag kommer få kämpa som faan för..
En bil, det kommer jag inte ha än på ett bra tag.
Ett hus eller en större lägenhet, vi letar, men det kommer ta sin tid.
En häst, kan jag ju bara drömma om.
Att va snygg, kämpa på du..


Men jag älskar dig syrran, och du är bland dom starkaste personerna jag känner, du klarar allt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0