*Hundar jag drömmer om..

Ska jag "testa" alla hundar jag är intresserad av att äga så blir det många..

Ett urval:


American Staffordshireterrier, såklart!
Amstaffen står först på tur, kanske redan till sommaren ;)


Cane Corso, denna ras har vuxit otroligt mycket i mina ögon bara de senaste veckorna! Tycker hundarn är otroligt ståtliga och vackra, för att inte tala om valparna, åh så söta! Förhoppningsvis ska det vara en Cane Corso med någon gång :)


Pitbullterrier, hade väldigt gärna ägt en äkta Pitbull. Dock är det fruktansvärt svårt att få tag i en renrasig här i Sverige då den inte är godkänd här än. Men blir den godkänd här så ska jag absolut fundera över det. Vackrare och trevligare hundar finns knappt.


Rhodesian Ridgeback, har träffat två stycken av denna ras, båda var trevliga och spralliga och otroligt vackra. Även F är väldigt förtjust i denna ras.


Bullmastiff, en mörkgul/brun sådan hund, MUMS! Så fina! Dock har jag ingen aning om psyket, sjukdomar osv. Har träffat en tik av denna ras och hon var jätteglad och kelig.


Rottweiler, mamma och pappas granne har en Rottistik i Zotis ålder som är så snygg! En riktigt trevlig och fin hund. Rottweiler har jag alltid varit väldigt förtjust i.


Grand Danois, F avgudar denna ras och han har fått upp mina ögon för den. Dock är det tråkigt att dom är väldigt kortlivade och att dom inte får motioneras så mycket i ung ålder. Men riktigt ståtliga och fina hundar är det, speciellt de svarta och blåfärgade :)


Golden Retriver Jakt, mamma hade två jaktgoldisar när jag var liten (fast dom bodde hos mormor pga mammas allergi) Underbara hundar! En mörkt goldenfärgad, riktigt läckert. Perfekt stallhund :)


Saluki, Vet inte varför jag lägger in denna bild. Men jag har blivit väldigt fast vid vinthundar, tycker att de är så otroligt vackra när de sträcker ut i full fart.. Kan absolut ingenting om denna ras, men utseendet är det inget fel på ;)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Rhodesian Ridgeback eller Golden Retriever HELT KLART!

2009-11-06 @ 14:54:41
Postat av: Johanna

Vet redan att jag ska ha en Amstaff ;) RR verkar ha mycket sjukdomar om jag hört rätt.. Men än blir det ingen hund, räcker med en just nu :) men så fort jag får pengar osv så ska jag ha en amstaff ;)

2009-11-06 @ 16:45:11
URL: http://zotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0