*Sprayflaskan, min bästa vän?

Var ute med Zotis för ett tag sedan, hade med mig en sprayflaska som jag använder om han skulle morra/göra utfall mot någon hund.
Det funkar otroligt bra och han blir bättre och bättre.

Behöver aldrig använda den nuförtiden, men känns lite för tidigt att gå en promenad utan den, ännu..


Hursom så gick vi förbi brandstationen och möter då en schäfer som går på bakbenen och morrar..
Zotis backar undan och går bakom mig, KANON tänker jag :)

Precis när vi mötte schäfern med tillhörande två ägare, så POFF så flyger schäfern på Zotis som blir skiträdd och skriker rakt ut, ägarna drar i schäfern och jag, jag sprayar vatten i ansiktet på den JÄVLA hunden som snällt släpper taget om Zotis och spottar ur sig mängder med svart päls.

Jag var så jävla arg så ni anar inte, jag är en väldigt blyg person som i vanliga fall hade muttrat lite och gått därifrån, men nu fick det fan vara nog.
Ägaren ursäktar sig lite och säger
"ehh, förlåt, eehh, men han brukar göra sådär, fats han har aldrig nåt fram till någon hund förut, ehh, vart han skadad? Vi vet inte hur vi ska göra med honom.."

Jag, skitsur som jag är, fräser åt dom att dom får fan ta en rejäl omväg om du inte tror att dom klarar av att hålla hunden, alternativt att dom tar på den munkorg.
Sen berättar jag att jag har tränat hundmöten med Zotis i över ett år och att det nu äntligen ger stora resultat och att deras hund nu sannerligen har förstört det mesta. osv osv.
Sen ber jag om mobilnummer och förklarar att jag skickar fakturan till dom om Zotis blev skadad.

Snacka om två chockade idioter som antagligen nu tar sig en riktig funderare..

Fan vad arg man blir..

Sen när vi nästan är hemma så möter vi "tanten och tantens lilla hund" som jag och F så fint kallar dom.
Tanten är väl 70 ungefär och hunden är ca 1 år och en korsning mellan Lhasa Apso och någon annan liten ras.
Hunden står ute på en åkerplätt ca 3 meter ifrån cykelvägen medan tanten står på cykelvägen.
När tanten ser oss så går hon ut till hunden på åkern, men hon kortar inte upp kopplet utan hon ställer sig bara där och hunden, den går upp på cykelbanan..
Suck.
Hunden skäller, morrar, hoppar, står på bakbenen och tanten hon gör ingenting.
Jag höjer rösten och frågar henne ifall hon kan korta upp kopplet så att vi kan gå förbi, men hon verkar inte fatta ett skit av det jag säger utan står kvar där ute med hunden på cykelvägen.
Så jag får helt enkelt tränga mig förbi..
Zotis skötte sig exeplariskt vilket gjorde mig kanonglad, duktig hund!

Stackars tant, fattar hon ingenting eller vad är problemet?
Ska man fråga om hon behöver hjälp att rasta hunden?
För den är sjukt understimulerad, hon går runt området några gånger om dagen.
Hunden bestämmer väg, tempo osv.
 Vill hunden stå och nosa på en fläck en kvart så får den stå och nosa på fläcken en kvart.

Det finns människor till allt och jag lovar att hundägare är dom värsta..


Vilket bittert inlägg detta blev, men jag kände att jag behövde skriva av mig..



Muntrar upp stämningen med en härlig sommarbild på min söta hund och jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0