*Att lämna hunden...

...fastbunden utanför affären, banken, apotkeket osv..

HELT SJUKT enligt mig.



Igår var jag i Falun, skulle köpa linsvätska m.m.
Gick då förbi Sibylla och såg en bedårande pitbullhane, unghund, kanske 6 månader?
Den var mörkt chokladfärgad med underbart snälla ögon.

Jag gick in i en affär och sedan 5 minuter senare när jag kom ut igen så sitter den lilla stackars hunden FASTBUNDEN i en lyktstople MITT PÅ STAN!

Den såg otroligt rädd ut, svansen var böjd in under magen, blicken var ängslig.

Man bygger om i Falun, centrum. Så det var ganska livat, hunden var märkvärt orolig.
Men den satt/stod stilla hela tiden.

Försökte få kontakt med människor som gick förbi, stirrade på duvorna osv.


Jag hade kunde inte lämna hunden!

Jag stod där i 45 MINUTER och tittade på den, sen kom ÄNTLIGEN ägaren.

Jag önskar att jag hade mod att gå fram och ifrågasätta honom.

Men tyvärr inte.


Hunden blev iaf märkvärt glad över att se sin husse.



DETTA kan faktiskt hända om man lämnar sin hund ensam utanför t.ex en affär.


Jag personligen skulle ALDRIG lämna Zotis utan uppsikt någonstans där det rör sig andra okända människor eller djur.

Jag vill inte att okända människor ska gå fram till honom (speciellt inte utan mig) jag vill inte att han ska sitta ensam, jag vill inte att någon idiot går fram och tar av koppel/halsband, jag vill inte att någon tar honom osv, osv..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0