*Full fart i Medväga

Denna vecka har varit kanon och jag är så glad!

För att börja med förra veckan så red jag TC för Annica i lördags i Lisselhaga och det gick kanoners och det var sååå roligt! Pepp pepp! Önskar bara att man kunde rida för henne mycket, mycket oftare. Typ var tredje dag. Då kanske det skulle funka även i mitt huvud ;)

Sen denna vecka har jag haft TC varenda dag utom idag, skoj!

Igår kom Joisan ner hit då Lisa jobbade hela dagen. Vi började dagen hos A i stallet, sedan fortsatte vi i Lisselhaga där lunchfodring och ridning stod på schemat. Hundarna kutade som idioter i djupsnön. Dom sprang och sprang och tyckte att allt var lattjolajbans! :)

Imorse kom Joisan igen och jag hade tvättid 7-12 (hur dum är man om man bokar tvättstugan denna tid på ens enda sovmorgon denna vecka?!) Jaja, åkte till Aubiose med syrran och Ella efter tvätten ochhade skoj. Ella hämtade en borste och borstade svansen på låtsashästen där inne, hon var söt och nöjd!

Sen åkte vi till Medväga, Zotis fick dra Ella i pulkan och Joisan och Baileys sprang som tokar. Sen fick även Zotis springa som en tok med de andra två och det var skoj att se dom toka tillsammans! Glada hundar!

Sen blev det matlagning och mys. Hundarna fick ett varsitt ben att tugga på och dom skötte sig fint, inga dumheter trots 3 hundar. Skoj!

Lisa och hennes barn kom förbi och skulle hämta Joisan så då bjöd jag in dom på fika då jag hade bakat ananaspaj eftersom syrran fyllde 19 år igår (GRATTIS)

Nu sitter jag här och har ont i ryggen.. Har läst lite i skolboken och ska försöka läsa lite mer snart..

Senare skall jag åka till Lisselhaga och kvällsfodra djuren där :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Mysigt när hundar och hästar är nöjda! Då blir man nöjd själv.



Kan du inte ansluta mobilen till bloggen? Då kan man blogga när det faller en in.



Kramis

2010-12-10 @ 09:18:07
URL: http://nutti-nutti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0