*Julen är över för iår

Hoppas ni har haft en trevlig jul, för det har jag haft :)

Firade ute i Gårdvik med mamma, pappa, syrran, Ella och mormor och det var jättemysigt!

Ska visa vad jag fick i julklapp lite senare, måste slänga in bilderna ifrån kameran först..


Idag tränade jag TC för Annica Norén och det var riktigt roligt och det gick jättebra! Anncia red även litegrann och det var riktigt roligt att se! :)


Zotis är dålig och jag hoppas han blir bättre imorgon, annars lär jag nog ringa veterinären.. :(
Det började med att han smet måndag kväll och var borta en längre stund.
På tisdag förmiddag var han med mig till stallet och sedan med runt travslingan när jag red TC. Han var då JÄTTEDÅLIG i magen och sket 3-4 gånger, så antagligen stoppade han i sig något väldigt olämpligt på måndagskvällen.. Fick tvätta ren svans och bakbenen i stallet då det var skit överallt.. Så igår fick han jättelite mat till kvällen.
Imorse vaknade jag av att han spydde, men bara lite galla. Antagligen för att han sov på tom mage och det är han jättekänslig för. Var jättelös i magen imorse, in i badkaret och tvätta svans och bakben.. Han fick kokt ris till frukost. Var ut på en långpromenad vid 13, jättedålig i magen även då, tvätt i badkaret efter promenaden. Sedan fick han kokt ris. Sedan var han med till stallet, jättedålig i magen även då, fick spola av han i duschspiltan och sedan fick han kokt ris + varmt vatten när vi kom hem. Han ska få kokt ris + varmvatten till natten också så håller jag tummarna för att det vänder..

Vad ska man annars göra? Lär väl ringa veterinären om han inte är bättre imorgon.

Men han är lika pigg och glad som vanligt, äter med STOR aptit, dricker bra och har inte feber..

Kommentarer
Postat av: Gemma Johnson

Stackars Sotis! Hoppas det blir bra snart! Kram!!

2010-12-30 @ 14:30:58
Postat av: Sofia Svedlund

Kom till DjurMagazinet och köp Zoolac. Det stoppar i de flesta fall upp dålig mage och innehåller miljarder med bra bakterier för mage och tarm. Jag har alltid en tub hemma. Kram på dig

2010-12-31 @ 00:14:17
URL: http://nutti-nutti.blogspot.com
Postat av: ErikaSH

Jag skulle precis som Sofia skriva ZOOLAC!! Skit(!)bra att ha hemma vid diarré, sen när värsta diarrén har lagt sej börja försiktigt med kokt ris o fisk o INTE börja för fort med den vanliga maten, för då kan det ta om..

Gott nytt år på er!

Kram Erika o vovvarna

2011-01-02 @ 12:13:24
URL: http://erika.sjoo.googlepages.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0