*Stockholm hundmässa

Efter mycket om och men så blev det Stockholm Hundmässa för mig även iår!

Fick erbjudande att åka med Annelie ner (hon åkte ner med några elever till henne på Rättviksskolan) och sedan erbjöd F's syster att jag kunde sova hos dom. Riktigt, riktigt snällt av er!

Åkte ner på Lördag morgon men blev sjukt försenade pga av olyckor och dåligt väglag.
Först krockade vi i Borlänge, sen var vägen avstängd i Säter pga olycka och sen var det snorhalt. Så vi var i Älvsjö vid 13.oo ungefär.

Gick runt och kollade rasmontrarna och utställningsringarna och bara njöt av vackra hundar i mängder :)


Kaukasisk Ovcharka, en av de största hundar jag någonsin sett.


Två jättevackra jaktgoldisar.

Sedan fick vi hämtning av R, handlade och sedan blev jag bjuden på pizza. Blev sedan en lugn kväll med pizza och promenad, sedan tidig säng.

På söndagen var det bästa dagen. Började med att kolla lite på NM i lydnad, fantastiskt vilka duktiga hundar!


Prisutdelning NM i lydnad. Av 20 hundar så var det 19 Border Collies och 1 Golden Retriver. På bilden är det Svenska Landslaget.

Sedan tillbringade jag flera timmar vid AmStaffringen och bara njöt!


Riktigt vacker! (Needful Thing's Hell Breaks Loose)

Träffade två uppfödare som jag har haft kontakt med tidigare, pratade en del med dom. Sedan gick vi runt och kollade in lite andra raser, Border Collie bl.a.


En faktiskt ganska fin Schäfer.

Gick till AmStaffarnas rasmonter och pratade med hon som stod där, ägaren av Pretty Poisons kennel, riktigt trevlig!

Avrundade dagen med att titta på lite finaler i finalringen. AmStaff blev bästa Terrier och det var riktigt, ritigt roligt att se!


Bästa Terrier! (DK SCH EE CH LT CH SE UCH Cuda's Speedfighter)

Kommentarer
Postat av: Sofia Svedlund

Vackra vovvar! Jag blev hänförd av pudelringen på världsutställningen. Jösses vilken dramatik och skådespel! Haha!



Kramis

2010-12-21 @ 21:45:14
URL: http://nutti-nutti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0