*Beslutsångest & träningsvärk

Träningsvärk har jag efter ridturen i måndags och beslutsångest har jag angående ridturen i måndags.

Har provridit en häst två gånger nu, en gång på bana och en gång ut i skogen.
På banan var han stel, oriden, stark och orkade inte så mycket vilket han visade för mig genom att göra små bocksprång när jag krävde "lite till".

I skogen var han snäll, trygg och pigg. Gick inte att arbeta och rida i form en meter på hela ridturen, fruktansvärt stark.

Sjukt roligt att rida ut, vi galopperade i snön fort som tusan! haha. (ägaren hade lånat en häst och följde med ut)

Men samtidigt vill jag utvecklas och det känns som att jag kommer få jobba skiten ur mig de dagar jag ska rida..
Ägaren hade inte samma krav som mig på hästen, hon rider den inte i form osv..

Så jag tror att jag ska tacka nej, känns lite svårt, ägaren är verkligen jättetrevlig.
Men jag måste tänka på mig själv också..


Träningsvärken, ja, jag har ju inte ridit speciellt mycket på sista 1½ året.. Red lite regelbundet i somras på Fabius, men sen har det inte blivit så mycket mer.

Har sjuk träningsvärk i ljumskarna, magen, ryggen (hela ryggen) axlar och armar.
Men det är skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0