Zotis

Ja, denna hund får mig ofta att slita mitt hår..

Han jagar sork, han gör utfall mot andra hundar osv, osv.

Men nu har han förändrats, han gör nästan aldrig utfall mot hundar numera så äntligen har träningen gett resultat!

Har nu även bärjat träna mer seriöst med honom i lydnad, Lisa kom ju på den briljanta (skitläskiga) idén om att tävla i Augusti.. (!!!!!)

Plattsliggning - Går nog bra (pepparpeppar), hänger nog mest på den andra hundarna han hamnar med..
Tandvisning - Borde inte vara några problem
Linföring - Hänger lite på kontakten och hans sättanden.
Inkallning - Hans paradnummer :)
Läggande under gång - Går det som idag när vi tränade så går det bra :)
Ställande under gång - Måste vi träna på.
Apport - Träna, träna!
Hopp över hinder - Borde inte vara några problem då det är ett ganska lätt moment.


Tränade med Zotis idag och Lisa tittade, gick överlag bra. Han blir "dock" sjukt taggad och naffsar i mina byxor, han tycker nämligen att det är SUPERROLIGT!
Läggandet under gång imponerade han på mig, kunde inte låta bli att dra rejält på smilebanden, duktig hund!

Nu sover han som en stock och jag ska gå och sova, imorgon är det jobb 9-21.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0