Valp i huset

Ja, nu är hon här, efterlängtade lilla Blenda :)

Vi åkte ner till Strömstad i fredags, jag, syrran och Emma. Shoppade lite på Nordby shoppingcenter för att sedan ta en pizza nere vid hamnen i Strömstad och sedan sova på Rasta.
På lördagen så käkade vi frukostbuffé och gick sedan till shoppingcentret för att tillbringa ca 1 timme där. Jag köpte mössa, vantar, pannband och gummistövlar och sedan fick jag är superfin och skön fleecetröja av syrran, tack!

Sedan åkte vi till kenneln, släppte ut Blenda och Bill som fick följa med oss in i huset. Fikade och skrev alla papper. Sedan packade vi in oss i bilen, Bill i Emmas knä och Blenda i mitt knä. Dom somnade dock fort så jag la in dom i buren bredvid mig och där sov dom vidare :) Resan till Karlstad gick jättebra och dom sov hela vägen.



Väl i Karlstad så fick Bill träffa sin nya ägare Lotta och Blenda fick kissa lite och hälsa på Bills "storasyster" Leia. Sedan åkte vi vidare, Blenda somnade direkt i buren! Kisspaus och tankning i Filipstad sedan raka vägen till Borlänge.
Hälsade på Zotis och busade en hel del.



Sen sov hon hela natten i sin bur och skötte sig jättebra.

Hon ä'r jätteduktig och går och lägger sig i buren när hon är trött, sover hela nätterna, kissar ute och bajsar för det mesta ute, äter med god aptit och sover massor :)

Idag var hon med till stallet på förmiddagen och träffade Joisan vilket gick kanonbra, hästarna var lite läskiga men även det gick bra. Nu sover hon som en gris (igen) efter att ha besökt DjurMagazinet, lekt i skogen, haft besök och busat. Snart ska vi till stallet igen och då får hon träffa hästarna på lite närmare håll då vi ska ta in dom :)


Bonusbild på fina Zotis som är jätteduktig med Blenda.

Kommentarer
Postat av: tubbeX

Fina foton på Zotis. Han ser ut att vara en härlig vän och visst synns likheter med Turbo!

Lycka till i fortsättningen också.

2012-04-24 @ 03:21:46
Postat av: XTIO /allmän information

Eftersom så många klagar över att jag inte svarar på kommentarer och att jag inte verkar vara aktiv på min blogg så hade jag tänkt gå ut med lite info till dig.



I mitt liv så händer det alltid någonting. Jag jobbar som bartender och jag ÄLSKAR att festa. Detta betyder att när jag jobbar så blir jag ALLTID medbjuden på en efterfest efter jobbet och när jag inte jobbar så burkar jag hänga på någon bar på kvällen. Men detta betyder INTE ATT JAG INTE UPPDATERAR DAGLIGEN PÅ MIN BLOGG. Jag uppdaterar alltid på min blogg.



Eftersom det händer så mycket i mitt liv hela tiden så är det OMÖJLIGT för mig att både svara på kommentarer och göra inlägg. Så jag lägger mest fokus på inläggen. Eftersom jag mest bloggar för min egen skull och för mitt eget mående så är det viktigare för mig än att få bekräftelse från läsare. ;)



För mig spelar det faktiskt ingen roll om jag har 100.000 läsare eller 1 läsare.



Men bara så du vet så hittar du alltid uppdateringar på min blogg och ett litet tips till dig är att gå in på min blogg efter kl 18.00 då du alltid hittar nya uppdateringar från gårdagens fest och dagens händelser inkl mina åsikter och mitt liv i dagens läge. :)



MVH /Andreas Söderberg.

Hoppas på en fortsatt trevlig dag.

2012-04-24 @ 07:24:47
URL: http://xtio.nu
Postat av: Sofie Zirath

Frågestund på bloggen ställ gärna en fråga eller två!

PS: Dom som kommenterar med sin blogg blir länkade i ett inlägg där frågorna och svaren kommer upp!

DIREKT LÄNK TILL FRÅGESTUNDEN:

http://sofiezirath.blogg.se/2012/april/fragestund-ingen-fraga-ar-dum.html#comment

Förlåt om du inte gillar såna hära kommentarer..

Kramis

2012-04-24 @ 10:21:56
URL: http://sofiezirath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0